15-03-2007, 08:01 PM
Quote:Voorzitter Platini wil spelersverhuur inperken
15/3/2007 13:03
UEFA-voorzitter Michel Platini is van plan de verhuur van spelers aan banden te leggen. Hij wil verbieden dat een club een voetballer stalt bij een ploeg die uitkomt in dezelfde competitie.
Tijdens een bijeenkomst met Engelse media in Londen ontvouwde Platini zijn plan. 'Als een speler wordt uitgeleend aan een club, dan is het voor mij logisch dat hij is uitgesloten van deelname aan dezelfde competitie als de club die eigenaar van hem is.'
Het verbod dat Platini in gedachten heeft zou grote gevolgen hebben voor clubs en spelers in Nederland. In de Eredivisie zijn momenteel 39 voetballers op huurbasis ondergebracht bij een andere Eredivisieclub.
In Engeland is discussie over de verhuur van spelers ontstaan na het Champions League-duel Arsenal-PSV, omdat onduidelijk is wat precies de status van Alex is: staat hij nu onder contract bij PSV, of huurt de Eindhovense club hem van Chelsea?
De wereldwijde spelersvakbond FIFPro mengde zich vorige week eveneens in de discussie. 'Het verhaal Alex is heel onduidelijk', vertelt secretaris-generaal Theo van Seggelen deze week in Voetbal International. 'Misschien is het contract wel volgens de regels opgesteld, maar waarom kan niemand ons dat helder uitleggen?'
Nou en, lul? Het wordt pas enigszins interessant als PSV nog een rondje doorkomt en dan tegen Chelsea speelt, maar zelfs dan lijkt het me duidelijk dat Alex (als hij al speelt, want niet fit) zijn allerstinkendste best zal doen om te laten zien dat hij goed genoeg is voor Chelsea. En als hij ze er (net als Arsenal) eigenhandig uit zou werken maakt dat voor hem
persoonlijk toch geen donder uit? Chelsea speelt volgend seizoen toch wel weer CL. Ik dacht dat die Blaatter een blaataap was, maar die Blaatini begint al net zo dom te lullen. Zeker pissed dat dat Lyon er WEER voortijdig uit ligt. :roll:
Het verhuren van talentvolle voetballers aan subtoppers of zelfs degradatiekanditaten is juist een zegen voor het voetbal, want dan kunnen ze elke week laten zien dat ze, in de toekomst, wel bij een topclub kunnen spelen. Wat een onnozele kerel zeg.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!