22-03-2007, 04:45 PM
Quote:Klink wil happy hour aanpakken
DEN HAAG - CDA-minister Ab Klink van Volksgezondheid wil 'zo snel mogelijk' de zogenoemde happy hours en andere prijsacties in cafés aanpakken. Uit onderzoek van de Universiteit Twente (UT) blijkt dat veertien- en vijftienjarigen gretig gebruik maken van deze kortingen. Klink wil daar een stokje voor steken.
Een woordvoerder van de minister bevestigt donderdag een bericht van die strekking in Trouw.
Klink wil binnenkort om tafel met de horeca en de gemeenten, om afspraken te maken over de prijsacties. ,,De nadruk moet daarbij liggen op het niet meer aantrekken van minderjarige jongeren'', aldus een woordvoerder.
Uit het onderzoek van de UT, in opdracht van Stichting Alcoholpreventie, blijkt dat een op de drie cafés alcoholhoudende drank met korting aanbiedt. (ANP)
Wat nou Happy Hours? Dat zijn slechts de periodes waarin alcohol NIET met een 100% prijsstijging verkocht wordt. En dat 14- en 15-jarige jongeren daardoor aangetrokken worden (en in de gelegenheid gesteld
worden door o.a. ouders en natuurlijk de niet op ID-bewijzen controlerende horeca zelf) heeft niets te maken met het aanbieden van drank tegen lagere prijzen 'an sich'. Eerder met de tijdstippen waarop die
Happy Hours zijn (vrijdag- en zaterdagmiddag?) en het gebrek aan nuttige
bezigheden voor die kinders in het algemeen.
[ouwe-zak-mode] In mijn 'jeugd' had ik op vrijdagmiddag en zaterdag geen tijd om te gaan lopen slempen en sloeren in de kroeg, want dan werkte ik om te sparen voor een paar sportschoenen, skateboard of schaatsen. [/ouwe-zak-mode].
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!