29-03-2007, 09:44 AM
waf Wrote:Ik zeg ook helemaal niet dat Slovenie slecht is, maar om nou zoveel kansen weg te geven tegen een toch wel B-land dat nou ook niet bepaald in vorm is... Ik probeerde vooral aan te geven dat de verdediging regelmatig stond te schutteren en dan vooral met stappen. Daar bovenop kwamen nog een te groot aantal missers van ongeveer elke verdediger.Ad Wim Wrote:Ze grepen uiteindelijk goed in, maar ze moesten ingrijpen omdat ze zo stonden te schutteren achterin. Ik vind de verdediging incl. Bouma erg matig vandaag, anders krijg je niet zoveel kansen tegen tegen Slovenie. En als je zulke missers maakt, speel je dan goed?
Maar ja, ik weet dat die speelt wegens blessures en vormverlies, maar ik vraag me af of er echt niets beters is te vinden. Ik was in zijn toptijd ook al niet kapot van hem.
jij doet, net als de gehele nederlandse media, net of slovenie er helemaal niets van kan. het is geen c-land hoor, het heeft zich gewoon gekwalificeerd voor de tournooien van 2000 en 2002.
als je uit aanvallend speelt, dan komt er ruimte. onderdeel van het spel is dan dat je kansen weggeeft. en dat is al helemaal zo als je tegenstander die strijdwijze hanteert (buiten het feit dat het sowieso een ijzeren wet is in het voetbal dat elke ploeg altijd wel 1 kans krijgt).
ook roemenie is trouwens veel beter dan in medialand wordt gesuggereerd. iedereen verwacht maar dat we daar ff overheen lopen. :roll:
sowieso vrij weinig historisch besef bij analisten. mulder die gisteren weer riep dat de grote landen niet groot meer waren. met misplaatste dramatiek heeft hij het over 'het grote nederland van vroeger'. die vent is niet goed snik...kwalificatie is altijd kut en hakken over de sloot voetbal geweest. dat heb ik toch echt met mijn eigen ogen gezien in de jaren 80 toen ik nog wel naar oranje ging. ik durf te stellen dat van basten zelf meer draken van wedstrijden heeft gespeeld (waarin hij onzichtbaar was) dan goeie voor oranje.
En dat had niet zoveel met de tegenstander te maken, het was gewoon niet goed.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello