15-05-2007, 09:35 AM

Lazovic praat met clubleiding
Danko Lazovic heeft vanmiddag rond de tafel gezeten met de clubleiding van Vitesse en morgen zal een gesprek volgen met trainer Aad de Mos. Dat maakte een woordvoerster van de Arnhemse voetbalclub vandaag duidelijk.
De gesprekken volgen op de afwezigheid van Lazovic op de training van gisteren. De aanvaller staat in de belangstelling van PSV, maar Vitesse wil hem niet zomaar laten gaan. Lazovic heeft wel aangegeven graag naar de club uit Eindhoven te willen overstappen, maar heeft er ook geen problemen mee als hij bij Vitesse moet blijven.
De Serviër liet tegenover Omroep Gelderland weten te vrezen dat hij tegen zijn zin in wordt verkocht aan een club uit Rusland of Oekraïne. ââ¬ÅIk wil niet naar Rusland. Ik wil hier in Nederland blijven. Het is niet mijn probleeem als Vitesse geld wil verdienen aan mij. Ik ben blij dat ik hier ben. Ik denk helemaal niet aan een transfer, ik ben alleen bezig met Vitesse.ââ¬Â
"Ik vind het heel vervelend als nu het beeld ontstaat dat ik niet mijn best doe voor Vitesse. Ik geef toe dat ik minder speelde de laatste weken, maar dan moet iedereen niet meteen vergeten dat het daarvoor anders wasââ¬Â, aldus de clubtopscorer.
De Mos: 'Beste als Lazovic vertrekt'
De wegen van Danko Lazovic en Vitesse lijken na een jaar alweer te gaan scheiden. Vanmiddag had de spits, die gisteren een training liet schieten, een gesprek met coach Aad de Mos. Dat heeft tot niets positiefs geleid, zo vertelde De Mos tegen Hans Kraay jr.: "Het is het beste voor beide partijen als hij vertrekt."
Interesse voor de Serviër is er voldoende. PSV zou zelfs al met een bod zijn gekomen van vijf miljoen euro; Vitesse wil echter acht miljoen euro voor de aanvaller en schermt met belangstelling van over de grens. In Voetbal Insite liet Kraay jr. weten dat Dinamo Kiev, Shaktar Donetsk en Spartak Moskou de spits willen inlijven.
Lazovic ziet echter niets in een Oosters avontuur en heeft aangegeven in het Westen te willen blijven. Dat hij volgend jaar nog in het Gelredome zijn thuiswedstrijden speelt lijkt desondanks onwaarschijnlijk. De arbeidsrelatie tussen Lazovic en Vitesse zou dusdanig verstoord zijn dat het coach De Mos beter lijkt als zijn topscorer komende zomer vertrekt.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.u2acrobat.nl">http://www.u2acrobat.nl</a><!-- w -->