22-05-2007, 02:42 PM
Mukkus Wrote:Probeer je nu met deze reactie de frustratie en jaloezie te verbloemen?
nee. probeer je me nu een complex aan te praten?
Quote:Ik kijk naar het potentieel van de clubs.
mijn enige punt was dat als je evenveel punten haalt als feyenoord doet met gareneus en kolka ik hoongelach misplaatst vind.
Quote:Vijftien jaar geleden werd Feyenoord landskampioen en had Heerenveen een team dat bestond uit vloerbedekkingleggers, verhuizers, een part-time postbode, eentje met een krantenwijk, uitbeners en een homofiele kapper. Vijf (!) jaar geleden won Feyenoord de UEFA-cup.....
aan de top blijven is moeilijker dan er komen. dat klemt des te meer als het land maar 2 cl plaatsen heeft. als je dat als 3de club 2x niet haalt wordt het gat met de andere 2 snel groter. een negatieve spiraal is verklaarbaar. dit kan alleen omgebogen worden als je een keer cl haalt en dat weet te verzilveren of als je een suikeroom hebt.
juist door het winnen van de uefacup val je in een gat. spelers zijn naar ene hoogtepunt toegeleefd en willen weg of worden weggekocht. gebeurde ook met ajakkes na 95/96. als je daarbij neemt dat een uefacup geen hol aan geld oplevert is het lastig opnieuw opbouwen.
een van de redenen dat we maar 1 cl plaats verloren hebben is heerenveen trouwens.
Quote:Het verschil tussen Feyenoord en Heerenveen is rap kleiner geworden, terwijl het potentieel van Feyenoord vele malen groter is. Heerenveen is nog steeds groeiende qua alles, terwijl alles wat momenteel Feyenoorder is, heel hard bij de Kuip wegrent....er schijnen zelf supporters te zijn die wedstrijden van Feyenoord laten schieten voor Sinterklaas en familiedagen.
kijk maar even naar het gemiddelde aantal toeschouwers.
het potentieel blijft groter. het gat wordt kleiner, maar dat is verklaarbaar (zie boven). is in het verleden ook wel eens gebeurd. komt vast wel weer goed.
Quote:Wat moet dat erg zijn om al die kleine clubs, waar vroeger wat lacherig om gedaan werd. Boeren, plattelandsclubjes die niet serieus genomen werden....allemaal zijn ze Feyenoord voorbij of heel dicht genaderd. AZ, Twente, Heerenveen, Groningen....
wie deed waar lacherig over? speak for yourself. zulke conclusies trekken uit een slecht seizoen is net zo opportunistisch als de media. ik had je hoger ingeschat.