15-06-2007, 02:17 PM
Quote:'Perez vertelt onzin en verandert van mening'
15/6/2007 11:07
De verhoudingen tussen Ajax en Kenneth Perez staan verder op scherp door de uitlatingen die de Deen heeft gedaan in de media. De Amsterdamse club heeft woedend gereageerd op de beschuldigingen van Perez dat Ajax zijn transfer naar PSV blokkeert.
'Het grote zwartenpietenspel is nu dus aan de gang', zegt coach Henk ten Cate in De Telegraaf. 'Die man (Perez, red.) vertelt echt de grootste onzin. Vlak voor mijn vakantie heb ik nota bene een gesprek gehad, waarin ik heb aangegeven dat hij wat mij betreft onder dezelfde voorwaarden bij Ajax kan blijven. En als ik zie hoeveel wedstrijden hij dit seizoen heeft gespeeld, dan is hij er niet bepaald slecht vanaf gekomen.'
'Als hij daarna toch aangeeft weg te willen, dan is het verder zijn zaak en die van de directie', vindt Ten Cate. 'Daar sta ik helemaal buiten. Waar hij dan eventueel naartoe gaat, interesseert me daarom ook helemaal niet.'
'Het is inderdaad een beslissing van de directie of een speler door Ajax wordt verkocht', bevestigt algemeen directeur Maarten Fontein de lezing van Ten Cate. 'Perez is in dit geval degene die van zijn contract af wil. Daarom hebben wij het recht te bepalen voor welk bedrag het contract moet worden afgekocht. Daar draait het momenteel om en niets anders. Bovendien is het Perez zelf die ten aanzien van Feyenoord en PSV al vier keer zijn mening heeft veranderd.'
Perez en zijn zaakwaarnemer Karsten Aabrink schermen met een driejarig contract bij PSV. De Deen zou alleen zijn handtekening nog maar hoeven te zetten, maar is daarbij afhankelijk van de bereidwilligheid van Ajax hem naar Eindhoven te laten vertrekken. De Deen is van mening dat de Amsterdammers vooralsnog dwarsliggen, omdat ze hem liever niet aan een concurrent verkopen.
ik ben in dit geval toch echt geneigd ajakkes eerder te geloven dan perez. ik hoop dat hij naar psvee gaat....