15-05-2005, 12:55 PM
waf Wrote:ik mag hopen voor je dat die andere sporters ook door verdonk zijn 'toegelaten'. heb je dat onderzocht? of is dat door een vorige minister gebeurd? en is nu het beleid gewijzigd? ik zou dat zeker in je column verwerken.
maar dan nog: ik weet niet precies op grond waarvan je wel of niet iemand versneld mag toelaten. als het bijzondere eigenschappen zijn (op een bepaald vakgebied) dan kan ik me voorstellen dat je als professioneel voetballer minder kans hebt dan als sporter in een sport waar we weinig van kunnen.
volgens mij gebruik je daarbij ten onrechte de typering mediageil. je bedoelt volgens mij dat ze de media gebruikt voor haar beleid. zo staat vast dat ze die imam bewust geen hand gaf (ze wist immers dat hij dat niet zou doen ogv eerdere gesprekken) omdat de camera snorde. maar dat is niet mediageil. mediageil zijn johan derksen en slvie meis en het echtpaar jort kelder. overal als een hekking met je giegel voor die camera.
ik vind het lastig om te zeggen of de beslissing van verdonk over kalou de juiste is. wel vind ik het de beste minister die we op dit moment hebben. kordaat en niet te laf om haar (verdraaid lastige) beslissingen te verdedigen. niemand die haar onder tafel lult. het beleid tav buitenlanders is in dit kabinet strenger en zij moet haar beslissing ook verkopen naar de mensen die ze het land uitlazert. ik hoop voor je dat jouw argumenten geen drogredenen zijn, maar ik vermoed van wel. want volgens mij reken je haar af op het beleid van andere ministers in een ander kabinet.
Nou mag het beleid tegen immigranten best streng zijn van mij Waf, maar mensen met kinderen op straat zetten e.d. gaat me toch echt te ver. Dat vind ik nou juist wel hardstikke laf. Hoe kun je zo koud zijn? Misschien hadden de Britten al die gevluchte Nederlanders in de WOII ook over het Kanaal terug moeten flikkeren in de handen van de moffen. Maar blijkbaar denken we alleen nog maar aan onszelf. Niet dat dit iets met Kalou van doen heeft maar toch......
"Allez mon petit, ce n'est ne pas loin!"