11-08-2004, 08:38 AM
JAZZ Wrote:Mukkus Wrote:Goedkoop? We spreken hier wel over een 30-jarige, die elk moment op PM kan zakken......veel managers ontlopen om die reden deze spelers, incluis Mukkus. 26/27 jaar is voor mij de max.
Zo'n speler zal je niet snel goedkoper krijgen. Mocht hij zakken naar formidabel PM is dat geen probleem, ik weet dan dat hij nog hoog formidabel is en zijn prestaties zullen gelijk zijn aan als hij uitmuntend is. Redelijk ervaring is natuurlijk perfect. Over 2 a 3 seizoenen kan ik deze gast(formidabel) met goed/uitstekend ervaring nog voor 600 a 700k verkopen. Kost het me dus zo'n 350k om deze gast 2 a 3 seizoenen in mijn team te hebben. Ik heb ook 2 uitmuntend IMs van 21 en 22, door de waardeloos ervaring presteren ze lang niet wat zo'n ouwe lul doet. Beide hebben rond de 1,5miljoen gekost. Eind van het seizoen mag zo'n jonkie weg voor nog zo'n ouwe lul.
Toch blijf ik huiverig tegenover 30-jarigen. Zodra er enigszins weer wat geld binnenkomt, probeer ik een formidabel/uitmuntend verdediger binnen te hengelen met redelijk vleugel. 28 jaar is voor mij wel de max. Oké, de prijs is wel wat hoger, maar met het oog op plotselinge dalingen en het herstel van blessures, heb ik dat er wel voor over. Trouwens, er zijn genoeg jongere spelers met redelijk ervaring. Ik heb nu al een 21-jarige vleugelverdediger (Evensen) met matig ervaring.