01-08-2007, 09:14 AM
Quote:Real haakt af voor Drenthe
door onze Telesportredactie
ROTTERDAM - Middels een fax heeft Real Madrid aan Feyenoord laten weten dat de Spaanse grootmacht afhaakt in de strijd om Royston Drenthe per direct over te nemen van de Rotterdammers. De Spaanse kampioen wilde ver gaan met een eindbod van 12,5 miljoen euro, maar Feyenoord hield vast aan 17 miljoen euro voor de jeugdinternational. Real Madrid verlegt de interesse nu naar andere linksbenige spelers. Overigens blijft het bod van de Madrilenen voor Drenthe geldig zolang de club geen vervanger heeft en Feyenoord alsnog bereid is tot verkoop voor 12,5 miljoen euro.
De Spanjaarden vinden de gevraagde 17 miljoen euro om het tot 2011 lopende contract af te kopen trouwens een slag in de lucht en op geen enkele wijze gebaseerd op de werkelijke waarde van Drenthe op de internationale voetbalmarkt. Chelsea bood eerder 10 miljoen euro en was bereid om voor dat bedrag Drenthe nog een jaar bij Feyenoord te laten spelen.
FC Barcelona was of is ook nog in de markt voor Drenthe, maar die club wil en kan niet meedoen met de bedragen die Chelsea en Real Madrid op tafel leggen.
De enige hoop die Real Madrid nu nog heeft is dat Feyenoord tot inkeer komt. Drenthes zaakwaarnemer Sigi Lens laat zich in gelijke bewoordingen uit. ,,Het is niet mijn stijl om te reageren, maar nu word ik gedwongen. Feyenoord vraagt voor Royston een bedrag àla Dirk Kuyt en Wesley Sneijder, die al jaren A-international zijn. Vind je dat normaal? Wat is Royston volgend jaar waard? 25 miljoen? 75 miljoen? Wat mij verbaast, is dat alle Europese topclubs een akkoord met Real Madrid bereiken. Waarom Feyenoord dan niet? Elke speler heeft een droom. Als een club als Real Madrid voorbij komt, zeg je geen 'nee'. Dát moet Feyenoord beseffen."
Oh, my god, we bought Kenny!