16-08-2007, 02:15 PM
harry_bierdop Wrote:Ad Wim Wrote:harry_bierdop Wrote:Buurs 1 advies.. helemaal buiten deze handen om. Call nooit een dergelijke bet alleen om de turn te zien. Het betekend dat je betaald om 1 kaart te zien, je betaald dus veel te veel terwijl je je kansen ( iets meer dan) halveert.Plus je moet altijd in je achterhoofd hebben of je dan ook een flinke bet op de turn wil callen, want die gaat er geheid komen.
Je kunt ook raisen om een free card te krijgen op de turn.
Correct, dus ALS je bereid bent een flinke bet op de turn te callen kan je net zo goed zelf die bet (die je bereid bent te callen) doen in de vorm van een raise. Zo verhoog de je de EV van je hand aanzienlijk aangezien er een goede kans in zit dat je tegenstander fold (Fold equity) en je dus, laten we zeggen in 30% van de gevallen, de hand wint zonder dat je hoeft te hitten.
En dat was natuurlijk ook het belangrijkste in deze hand. Ik pomp hier dan wel het geld erin terwijl ik lichtfavoriet ben (coinflipje), het gaat er hier om dat ik hier toch wel reken op misschien wel 70% fold equity (ofwel ik verwacht dat mijn tegenstander in 70% van de gevallen zal folden). Op elke keer dat ze callt verdien ik in principe geldt maar doordat ze ook vaak fold verdien ik met deze push nog veel meer geld.
(Probeer het even in gewone mensentaal uit te leggen voor Depor :wink: )
Dit doe ik idd ook vaak.
Als ik een draw heb bet of raise ik.
Vaak gaat de tegenstander weg.
Called hij, dan bet ik na de turn vaak iets meer en dan vinden ze het genoeg.
heeft hij echt een monster dan re raiset hij mij wel na mijn eerste raise.
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".
Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.
Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.
Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.