17-08-2007, 02:31 PM
Depor Wrote:Ekslem Wrote:Erg zuur deze nederlaag. Slavia gaat natuurlijk met 11 man voor de goal liggen om maar zo lang mogelijk de 0 te houden en te gokken op een scherpe counter. Ajax moet daar uitkijken om niet vanaf minuut 1 in het mes te lopen. Gedoseerd aanvallen zou Guusje zeggen :wink:
Treurige is natuurlijk wel dat de Sneijder transfersom voor een groot gedeelte alweer wegvalt als Ajax de CL niet haalt. Hierbij ga ik er voor het gamak vanuit dat Ajax het (volgens vele van jullie) met Sneijder wel zeker gehaald zou hebben. Maar niet op de zaken vooruit lopen, Aja heeft nog alle kans alhoewel het heel lastig gaat worden, denk ik.
27 miljoen voor Sneijder - 9 miljoen CL mislopen (in het scenerio dat we de 2e ronde niet halen geloof ik) is nog steeds 18 miljoen extra.
En die transfer was toch niet tegen te houden.
Die 9 miljoen zijn UEFA premies.
Tel daarbij op:
TV gelden: 7 miljoen
- 270 miljoen voor alle deelnemers.
- Ajax en PSV delen de NL gelden (PSV als kampioen 55% en Ajax 45%).
- Mocht Ajax sneuvelen dan krijgt PSV 100% uit de pot.
- Laten we zeggen dat de NL pot TV gelden ongeveer 5% is.
Recettes van 3 uitverkochte thuiswedstrijden: 5 miljoen
Dat is ook weer 12 miljoen.
Verder tel ik nog niet eens mee:
- Gemiste inkomsten aan merchandising
- Gemiste waardestijging van selectiespelers, ervan uitgaande dat ze een bal raken in de groepsfase.
- Gemiste inkomsten bij behalen 2e ronde, 1/4 finale, 1/2 finale, finale
- Gemiste exposure op de europese voetbalkaart
Alles bij elkaar speelt Ajax net quite denk ik. Maar goed dan nog is het een goede zet om Babel en Sneijder te verkopen. Want met name die eerste is gevonden geld. En 27 miljoen voor Sneijder is ook het maximale.
[i][b]GUESS WHO'S BACK[/b][/i]