21-08-2007, 10:17 AM
Ronnie D. Wrote:Flixieluv Wrote:Ronnie D. Wrote:Flixieluv Wrote:Bumme Wrote:Ronnie D. Wrote:Flixieluv Wrote:Bumme Wrote:Waarom vindt iedereen dergelijke zaken geen enkel probleem als het een gewone baan betreft.
? Leg es uit Bumster, dit snap ik niet.
Als je een normale baan hebt loopt niemand te zeuren als je wil verkassen en kan je met inactname van een opzegtermijn overstappen naar een nieuwe werkgever.
In de voetballerij ben je opeens een naaier als je je contract niet wil uitdienen. :roll:
Precies wat ik wil zeggen!
:roll: Jullie zijn slecht geïnformeerd, jongens. Als je "een normale baan" hebt met een contract voor bepaalde tijd (zoals voetballers altijd sluiten) en daarin geen tussentijdse opzegmogelijkheid is overeengekomen (zoals dit altijd bij voetballers het geval is) kun je niet "tussendoor" opzeggen en weg (pas na vijf jaar kan dat dan, reden waarom arbeidscontracten voor bepaalde tijd nooit voor langer dan vijf jaar worden afgesloten), en zul je het contract (behoudens de mogelijkheid van de gang naar de rechter) moeten uitdienen voor de overeengekomen tijd. Iemand die in het zakenleven een contract voor (bij voorbeeld) vier jaar heeft afgesloten zonder opzegmogelijkheid, zal dan ook gelazer krijgen als hij tussentijds weg wil en zijn baas hem aan z'n contract houdt, kan ik jullie vertellen!
Ronnie D., eerst research doen voor je met je oogjes gaat rollen!
Dat er een rechtsgang noodzakelijk is doet niet terzake. Bij positieverbetering bestaat gewoon de mogelijkheid om weg te komen. Het gaat er hier om dat iedereen loopt te mekkeren op het moment dat een voetballer voor het einde van zijn contractduur weg wil terwijl zijn contract in 9 van de 10 gevallen die mogelijkheid biedt.
Ooooh, dat bedoelde je dus met die eerste opmerking (not). :roll: Wat een kletspraat, probeer je kromme verhaal nou niet alsnog recht te lullen, man.
Ik geef enkel een vergelijking waarbij als ik als punt maak dat in het normale bedrijfsleven iemand van baan wisselt er niemand een onvertogen woord over uitspreekt terwijl iedereen wel over voetballers valt als ze van baan willen wisselen.
Dat er in het bedrijfsleven contracten bestaan voor bepaalde tijd staat totaal los van die discussie.
Goed verhaal man, tuurlijk. Weet je wat joh, je hebt gelijk, draai maar lekker door... :crazy: ](*,)