11-10-2007, 01:10 PM
Treesong Wrote:waf Wrote:*up*
gitter, treesong en ik gaan dus naar de voorstelling van hard gras op 22 september.
willen er nog meer mensen mee? heeeeeel misschien gaan we ook een klein visje eten in het grootste visrestaurant van nederland... en een klein biertje drinken.
Hmmm... ik hoor best wel slechte verhalen over de visschuur van Herman :|
AD Wrote:Chef-kok weg uit Las Palmas
Door ALBRAND LEEUWE ROB MIDAVAINE
ROTTERDAM - Erik van Dam (28) is per direct vertrokken als chef-kok van Las Palmas, het visrestaurant van tv-kok Herman den Blijker in Rotterdam.
Erik van Dam: 'Ik ben te snel in het diepe gegooid.'
De zaak op de Kop van Zuid is het grootste visrestaurant van het land. Van Dam had de afgelopen drie maanden de leiding over de keuken, nadat hij winnaar was geworden van het tv-programma Hermans Helden.
,,Ik ben te snel in het diepe gegooid,ââ¬â¢Ã¢â¬â¢ blikt Van Dam terug. ,,Ik was nooit chef-kok geweest en moest ineens een restaurant met tweehonderd gasten draaien. Drie dagen na de finale van Hermans Helden gingen we open. Ik had gewoon veel meer tijd nodig.ââ¬â¢Ã¢â¬â¢ De chef-kok nam zijn besluit na een verblijf van tien dagen in Zwitserland.
De jonge Amersfoorter is de tweede patron cuisinier die Den Blijker na een zoektochtop televisie na korte tijd alweer de deur uit ziet lopen. Vorig jaar trok de winnaar van Herman zoekt chef, Lars Litz uit Hoek van Holland, na twee maanden de deur dicht van ââ¬ËHerrieââ¬â¢ in Amsterdam. De afstand tussen werk en woonplaats nekte Litz. Na een korte periode bij een ander restaurant, werkt Litz inmiddels weer voor Den Blijker. Hij is actief in De Engel in Rotterdam.
Volgens Jonas van Leeuwen, ââ¬Ëeen van Hermans mannenââ¬â¢ die tijdelijk de leiding in de keuken van Las Palmas heeft, was Erik van Dam meer tijd kwijt aan het managen dan aan het koken. ,,De organisatie is hier gigantisch. Elke avond honderdtachtig tot tweehonderd mensen en achttien koks in de keuken die heel de tijd aan je kop zeuren.ââ¬â¢Ã¢â¬â¢
Van Dam: ,,Er zijn vijf keukens. Om dat in goede banen te leiden is vreselijk moeilijk. Vooral omdat er aan het begin direct al vier mensen vertrokken. Ik moest voortdurend met freelancers werken.ââ¬â¢Ã¢â¬â¢ Daar komt bij dat de 28-jarige volgende maand vader wordt en elke dag twee uur in de auto zit van en naar zijn woonplaats Amersfoort.
tsja....
die lars staat dus inmiddels in de engel. ga ik daar weer een keertje heen.