08-06-2005, 08:54 AM
Quote:'Benfica gaat Ronald Koeman presenteren'
7/6/2005 23:09
Na Co Adriaanse lijkt er opnieuw een Nederlandse coach aan de slag te gaan bij een Portugese topper. Benfica presenteert wellicht woensdag al Ronald Koeman als opvolger van Giovanni Trapattoni, zo meldt Studio Sport.
Volgens Benfica-voorzitter Luis Filipe Vieira heeft de landskampioen al sinds zondag een nieuwe trainer. 'Maar voor jullie is hij nog een verrassing', liet hij aan de Portugese pers weten. Wanneer hij de naam deelt met de media, wil hij niet zeggen. 'De timing is geheel aan mij.'
Koeman, die eind februari opstapte bij Ajax, is al enige tijd in beeld bij Benfica. In het Algemeen Dagblad bevestigt de coach dat hij met de club uit Lissabon contact heeft. 'Ik ben in onderhandeling. Ik heb inmiddels een paar keer gesproken met Luis Felipe Vieira.'
De club heeft Ger Lagendijk al een week geleden gebeld. Maar toen benadrukte Koemans zaakwaarnemer dat de interesse nog niet concreet was. 'Ik weet niet hoe serieus het is. Er wordt zo veel geroepen.'
Wordt nog interessant die Portugese competitie..Misschien moet de NOS maar de rechten op de Portugese competitie kopen. :wink: