21-11-2007, 05:09 PM
Quote:Quote:
De geluksfactor bij poker is tamelijk veel groter dan bij voetbal
Dat kan wel zijn, maar hij telt zeker mee. Het had bijv. bitter weinig gescheeld of die luxemburgers hadden nog gelijk gemaakt tegen oranje.
Ja hoor Bredanaar, hij telt zeker mee. Eigenlijk is het zo dat je altijd gewoon 33% kans hebt om te winnen, 33% kans op een gelijkspel en 33% kans op een nederlaag.
Vergelijking met poker is gewoon van een bedroevend niveau.
Quote:Quote:Heb liever een kleientje in de halve finale, dan in de pouleronde inderdaad, wat wil je daarmee beweren?
Daar komt bij dat als je in een poule zit met de tserkere landen en je gaat door, de kans (om deze er maar weer bij te halen) groter is dat je in de volgende ronde een "klein" land loot
wil je nu toch graag tegen een 'kleintje'? Je ondergraaft je eigen stelling hiermee. Ten tweede zal het wel meevallen met dat 'kleine'land; het heeft zich immers geplaatst en er is een behoorlijke kans dat het een gerenommeerde tegenstander is.
Hoezo "ondergraaf" ik mijn stelling hiermee? Ik ben nog steeds van mening dat je van iedereen moet kunnen winnen. Ik reageer namelijk, als wel vaker in een discussie, op jouw argument "De kans dat je van een sterk land verliest is groter dan dat je van een klein land verliest". Heeft niets met het "ondergraven" mijn eigen stelling te maken.
Wat betreft dat het wel mee zal vallen... dan is deze discussie in jouw ogen zinloos en had je net zo goed niet kunnen reageren. "Ondergraaf" jij nou niet jouw eigen stelling?
Quote:Quote:Wat de schorsingen betreft heb je een punt, had ik niet over nagedacht.
Dan laat ik de factor zelfvertrouwen nog maar ff buiten beschouwing, wanneer je je in zo'n poule weet te plaatsen
Dan lijken mij de factoren 'schorsingen', 'blessures' en 'vermoeidheid' toch van een iets grotere betekenis. Tegen 'kleintjes'in de poule kan je, als het meezit, krachten, blessures en kaarten (be)sparen.
Maar blijf bij mijn punt dat het zelfvertrouwen als je drie "grote" landen uitschakelt een veel belangrijkere factor is.
The great old Ludwig von...