10-12-2007, 10:01 PM
harry_bierdop Wrote:Je hebt ook helemaal gelijk. Maar zoals ik al eerder zei, ik speelde het nogal angstig, dat geef ik ook meteen toe. Het enige dat ik nog kan inbrengen is dat ik zo de controle kan houden, want ik wist vrij zeker dat hij zou callen of licht raisen. Als ik check, met als intentie check-raise, kan het zijn dat hij heel dik gaat betten. En dan moet ik dus check-raisen voor mijn hele buy-in. En dat wilde ik eigenlijk vermijden, omdat ik ook weer niet zo zeker was van mijn AK.Ad Wim Wrote:Nou over die donkbet (snap niet waarom het zo heet): ik ging er vanuit, zoals ik al zei, dat hij vrijwel elke bet van mij flat callde. Dus daarom bette ik elke keer uit, anders zou hij wellicht checken.
Het was dus in feite in valuebet. Je gaat er dus, moet je ook zeker doen, vanuit dat je beste hand hebt daar. Waarom checkraise je dan niet. Ten 1e is vrij sterk en ten 2e pak je nog value van handen als AQ en QQ of misschien wel AJ. Als hij over je checkraise heen pushed zul je een beslissing moeten nemen of je voor je buy in wil spelen of dat je denkt dat hij AA/KK/JJ of misschien KJ heeft en liever fold.
Door de manier waarom je nu de flop en de turn speelt zuig je als het ware jezelf de hand in.
Dat ie uiteindelijk vol ging op de river gaf me een zekerder gevoel aangezien ik hem dat vaker had zien doen als (semi)bluf en daarom uiteindelijk ook gecalled.
Ben blij dat hij geen AQ had, anders had ik me echt voor de kop geslagen.
Ik moet gewoon nog even wennen aan de NL50. Nu drie keer gezeten en drie keer flinke winst, dus het gaat wel lekker. Maar om mijn hele buy-in spelen ($50), zeker in tijden waarin het nog steeds niet echt lekker gaat, vind ik nog erg lastig. Ik probeer handen dan ook vaak eerder te beslissen en gelukkig lukt dat ook vaker omdat hier minder knakkers zitten die constant vol gaan. Er zitten wel genoeg shorties gelukkig =P~
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello