17-12-2007, 03:56 PM
waf Wrote:Bumme Wrote:waf Wrote:lekker belangrijk. ze zijn zelf de oorzaak..
Oorzaak zijn naar mijn idee die +/- 50 debielen die het nodig maken dat er zoveel politie bij een voetbalwedstrijd aanwezig moet zijn. Makkelijk om de politie de schuld te geven, waarom mogen zij niet staken en personeel van de NS wel?
Laten ze in Den Haag nou gewoon snel die voetbalwet er doorheen jagen dan is er met een beetje mazzel over twee jaar geen enkele agent meer nodig bij het voetbal.
ik zeg toch niet dat ze niet mogen staken? ik vind het schandalig dat ze in een conflict met hun werkgever anderen schade toe berokkenen. en dat vind ik ook schandalig als treinmachinisten staken. maar dit is wat mij betreft erger: ze hebben bewust het voetballen uitgekozen, zodat de aandacht het grootst is. kesler is imo terecht kwaad dat het over de rug van het voetbal wordt uitgevochten (en had dat uiteraard NOOIT moeten zeggen).
en als je dan ook nog weet dat ze huilen dat ze een netto maand hongerloon hebben waar ze 200 nette (sic) bij willen hebben en er voor de goede orde niet bijvertellen dat hun werkgever hun ziektekosten betaalt en ze een eindejaarsuitkering hebben en ze gevarentoeslag krijgen (terwijl er heus schrijnende gevallen zijn, maar als er al een keer een beetje gevaar is dan doen ze geen hol), dan heb ik het wat minder te doen met ze.
fey-az is sowieso geen risicowedstrijd, maar als feyenoord met 0-6 achter komt en van gaal staat dansend langs de lijn, dan is het toch handig als er politie is. dan heb je het wel over meer dan 50 debielen. en dan heb je echt helemaal niets aan een voetbalwet. een voetbalwet zorgt er echt niet voor dat de politie niet meer nodig is of dat een burgermeerster het niet afgelast.
dus.
Kom op Waf.
Loon bij politie is schandalig. Je hebt t over vergoedde ziektekosten en 8% gevarentoeslag, maar dat is toch niets als je dat afzet tegen het feit dat je niet 8 uur per dag, maar feitelijk 24 uur per dag aan t werk bent.
Mijn broertje is toevallig agent en heb een aantal dingen van hem gehoord. Zo heb je de plicht om actie te ondernemen bij een incident indien nodig. Zit je 's avonds lekker met een paar maten een biertje te drinken, komt er een malloot ruzie lopen zoeken, moet jij je als agent er weer mee gaan bemoeien.
Wat mij betreft mag t salaris van de politie verdubbelt worden, mits dit onhoudt dat het niveau van de gemiddelde agent goed is.
En dat Kessler met zijn grafkop op een goedkope manier wil scoren bij de voetbalsupporters maakt me nog misselijker dan standaard als ik naar die vent kijk.
Of deze manier van staken terecht is wete ik niet. Ik ind t moeilijk om dat te beoordelen. Natuurlijk hebben ze maximale media aandacht en dat zal een aspect zijn van deze strategie, maar om t schandalig te noemen vind ik wat ver gaan.
Bij een staking zijn er altijd mensen de dupe, net als bij een ov-staking, dat is volgens mij het hele idee van een staking. Lullig voor de gedupeerden, maar het is nou eenmaal niet anders.
Overigens zie ik van Gaal niet snel dansend langs de lijn staan mt zijn gebroken poot :razz:
The great old Ludwig von...