17-12-2007, 10:06 PM
gittermaster Wrote:waf Wrote:gittermaster Wrote:Kom op Waf.
Loon bij politie is schandalig. Je hebt t over vergoedde ziektekosten en 8% gevarentoeslag, maar dat is toch niets als je dat afzet tegen het feit dat je niet 8 uur per dag, maar feitelijk 24 uur per dag aan t werk bent.
Mijn broertje is toevallig agent en heb een aantal dingen van hem gehoord. Zo heb je de plicht om actie te ondernemen bij een incident indien nodig. Zit je 's avonds lekker met een paar maten een biertje te drinken, komt er een malloot ruzie lopen zoeken, moet jij je als agent er weer mee gaan bemoeien.
Wat mij betreft mag t salaris van de politie verdubbelt worden, mits dit onhoudt dat het niveau van de gemiddelde agent goed is.
En dat Kessler met zijn grafkop op een goedkope manier wil scoren bij de voetbalsupporters maakt me nog misselijker dan standaard als ik naar die vent kijk.
Of deze manier van staken terecht is wete ik niet. Ik ind t moeilijk om dat te beoordelen. Natuurlijk hebben ze maximale media aandacht en dat zal een aspect zijn van deze strategie, maar om t schandalig te noemen vind ik wat ver gaan.
Bij een staking zijn er altijd mensen de dupe, net als bij een ov-staking, dat is volgens mij het hele idee van een staking. Lullig voor de gedupeerden, maar het is nou eenmaal niet anders.
Overigens zie ik van Gaal niet snel dansend langs de lijn staan mt zijn gebroken poot :razz:
je hoeft maar mavo te doen voor politie. of is het havo? gaan deze gasten elders meer verdienen dan? de meeste dienders die ik tegenkom zijn echt garnalenbreinen.
die 8% is een eindejaarsuitkering. ik zeg niet dat het veel is, ik zeg dat ze hard huilen dat ze zo weinig verdienen, zonder alle componenten van hun loon mee te rekenen. je wordt dus voor de donder gehouden. op feyenoordnet site stond een pdf document waar alles was na te lezen.
het percentage dat ze erbij willen is te hoog (ja zeggen ze dan, rijksambtenaren kregen 10% erbij, maar ze vertellen er niet bij dat dat juist was omdat zij achter liepen bij de politie....).
ze mogen van mij staken, maar het mag niet anderen duperen. en dat is niet altijd zo. als ze in de haven staken, is alleen de wergegever zuur. precies degenen die zuur moet zijn. en ook niet weer met die kut ns komen, want dan ben ik er net zo verbolgen over.
Het hangt er vanaf wat je wilt bij de politie, maar om een voorbeeld te geven.
Had mijn broertje wat informatie gevraagd over Word jij Master of criminal investigation?
HBO-ers en/of mensen met ervaring en bedrijfsleven...
Is HBO-opleiding met zij instroom..
Zie hieronder salarissen...
Wat is het salaris tijdens en na de opleiding?
- Tijdens de opleiding word je ingeschaald in schaal 5 BPP (minimaal â⬠1543,- maximaal â⬠2310,-) of 6 BPP (minimaal â⬠1572,- maximaal â⬠2.467,-)
- Na de opleiding word je ingeschaald in schaal 8 BPP, dat is een minimaal bedrag van â⬠1.998,- tot maximaal â⬠3032,-.
Salarissen kunnen verschillen per korps.
Ik heb hem vriendelijk bedankt voor de informatie en heb mijn baas getrakteerd op een tom poes.
En dan praat je over fucking de leidinggevenden...
Punt wat ik wil maken is dat je als politie agent gewoon schandalig weinig verdient, terwijl er veel eisen gesteld worden.
En je kunt de haven niet echt vergelijken met de politie natuurlijk.
Is wat makkelijker om daar alleen de leidinggevende te duperen.
Ik baal ook dat ik niet lekker naar mijn cluppie kon kijken, maar ik heb wel begrip voor de staking.
Ineens zie ik dat beeld were voor me van die angstige me-ers bij Feyenoord-Ajax die door 300 man in het nauw gedreven werden met een gropeje van een man of 10.
Lekker voor die 2000 euro... :roll:
@ Fabian: Ja das een goed idee.... Lekker mensen door rood laten rijden en ongelukken laten veroorzaken...
Oke, begrijp wat je bedoelt, maar voetgangers die door rood lopen worden nu ook al niet bekeurd, dus dat brengt niet echt veel veranderingen met zich mee.
Gelukkig snap je wel wat ik bedoel, boetes zoals rijden zonder reflectoren op de beide bandjes, of het niet kunnen tonen van je legitimatie, wildplassen, 3km te hard rijden etc etc etc....
Daar is de overheid de dupe van, getuige de nieuwsberichten deze week, en niet 100.000 man die er echt niets mee van doen hebben, of zijn alle supporters die die wedstrijden zouden gaan bezoeken hooligans en criminelen ?