18-12-2007, 08:51 PM
Quote:Het contract van Gertjan Verbeek bij sc Heerenveen wordt na dit seizoen niet verlengd. De 45-jarige coach, de opvolger van Foppe de Haan, is bij de Friese club aan zijn vierde seizoen bezig.
"We zijn zeker niet ontevreden over Verbeek, maar zoeken nieuwe impulsen", zo lichtte directeur Yme Kuiper toe."Vier jaar is in het eredivisielandschap een lange periode", aldus Kuiper die verder zei het niet uit te sluiten dat Verbeek ooit nog terugkeert bij Heerenveen.
Verbeek, die Heerenveen drie keer Europa in loodste, gaf aan "niet teleurgesteld" te zijn."Al had ik hier nog graag twee jaar willen werken. Ik heb me hier vier jaar goed kunnen ontwikkelen."
Quote:Foeke Booy is de nieuwe trainer van Sparta. De Fries is bij de Rotterdamse club de opvolger van de vorige maand ontslagen Gert Aandewiel. De afgelopen weken nam Adri van Tiggelen, niet zonder succes, de honneurs waar. Booy, die voor tweeënhalf jaar tekende, heeft naast Van Tiggelen ook Fred Grim en Geert Meijer opgenomen in zijn trainersstaf.
De 45-jarige Booy was vijf seizoenen in dienst als coach van FC Utrecht, waarbij hij twee keer de beker won en in 2004 de Supercup.
Booy verkaste in de zomer van dit jaar naar Al Nasr in Saudi-Arabië, maar hield dat avontuur na een half jaar al weer voor gezien.
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"