20-12-2007, 01:41 PM
Echt Buurs.. alsjeblieft ga een keer iets lezen (een pokerboek of wat strategie artikelen) Of lees dit forum eens een keer aandachtig ipv maar half (zoals je zelf aangeeft).
Jij doet een c-bet in deze hand??? Je hebt preflop een raise gecallt. De enige in deze hand die een C-bet kan doen is pauleta. Daarnaast donkbet je daarmee ook nog eens. Ik heb al eerder gezegd dat donkbets vrijwel altijd geen monsterhanden zijn, een beetje slimme speler gaat daar dus moves op maken met air. (hier niet het geval hoor maar in het algemeen.)
Ik zal hieronder 1 van de weinige situaties schetsen waarbij een donkbet mogelijk is, al bevestigd het eigelijk alleen maar dat het 4 van de 5 keer een slechte hand is.
Ik raise hier QQ utg. Ik wordt ge-3-bet door de button. Ik verwacht, aangezien mijn opening UTG en ik die sessie amper normale kaarten kreeg en dus een tight image had, dat hij zeker geen bullshit heeft maar zeker wel een sterke hand. Ik verwacht dat zijn 3-bet range JJ+ is en wrs AKs ook wel. AK kan ie ook makkelijk flatcallen. Die A is dus voor hem een dikke vette scarecard omdat hij wrs denkt dat ik AK heb. Echter het mooie is, is dat als ik AK heb ik het nooit zo zou spelen. Nu kom ik voor $18 te weten of ik de pot op kan pakken of niet. Als hij raised ben ik weg en als ie callt heeft ie wrs een set azen en geef ik de hand dus op..
Daarnaast kan je de donkbet ook nog wel eens gebruiken als je een set hebt gehit en je bijvoorbeeld allebei 150bb+ zit. Met de bedoeling er uiteindelijk alles in te krijgen..
Zitplaats arrangement:
HarryBierdop is op zitplaats 1 met $84.10.
maxinina is op zitplaats 2 met $42.12.
Montherlant is op zitplaats 3 met $265.75.
Rainbowi is op zitplaats 4 met $104.15.
MALDIVAS is op zitplaats 5 met $90.30.
Timpeira is op zitplaats 6 met $65.90.
Blinds plaatsen:
De knop is bij zitplaats 4.
MALDIVAS plaatst de small blind van $0.50.
Timpeira plaatst de big blind van $1.00.
Deel de pocketkaarten uit:
HarryBierdop: Qs Qc
maxinina: -- --
Montherlant: -- --
Rainbowi: -- --
MALDIVAS: -- --
Timpeira: -- --
Pre-flop:
HarryBierdop verhoogt $3.50.
maxinina folds.
Montherlant folds.
Rainbowi verhoogt $12.00.
MALDIVAS folds.
Timpeira folds.
HarryBierdop calls $8.50.
Flop (As 8h 3d):
HarryBierdop verhoogt $18.00.
Rainbowi zegt "yeah"
Rainbowi zegt "nice suckout..."
Rainbowi zegt "KK..."
Rainbowi zegt "take it"
Rainbowi folds.
Onthulling:
HarryBierdop mucks .
Rainbowi zegt "nice catch"
Pot Samenvatting:
$18.00 is terug gegeven aan HarryBierdop (uncalled).
Totale pot: $25.50
HarryBierdop wint $24.25.
Huisaandeel: $1.25
Jij doet een c-bet in deze hand??? Je hebt preflop een raise gecallt. De enige in deze hand die een C-bet kan doen is pauleta. Daarnaast donkbet je daarmee ook nog eens. Ik heb al eerder gezegd dat donkbets vrijwel altijd geen monsterhanden zijn, een beetje slimme speler gaat daar dus moves op maken met air. (hier niet het geval hoor maar in het algemeen.)
Ik zal hieronder 1 van de weinige situaties schetsen waarbij een donkbet mogelijk is, al bevestigd het eigelijk alleen maar dat het 4 van de 5 keer een slechte hand is.
Ik raise hier QQ utg. Ik wordt ge-3-bet door de button. Ik verwacht, aangezien mijn opening UTG en ik die sessie amper normale kaarten kreeg en dus een tight image had, dat hij zeker geen bullshit heeft maar zeker wel een sterke hand. Ik verwacht dat zijn 3-bet range JJ+ is en wrs AKs ook wel. AK kan ie ook makkelijk flatcallen. Die A is dus voor hem een dikke vette scarecard omdat hij wrs denkt dat ik AK heb. Echter het mooie is, is dat als ik AK heb ik het nooit zo zou spelen. Nu kom ik voor $18 te weten of ik de pot op kan pakken of niet. Als hij raised ben ik weg en als ie callt heeft ie wrs een set azen en geef ik de hand dus op..
Daarnaast kan je de donkbet ook nog wel eens gebruiken als je een set hebt gehit en je bijvoorbeeld allebei 150bb+ zit. Met de bedoeling er uiteindelijk alles in te krijgen..
Zitplaats arrangement:
HarryBierdop is op zitplaats 1 met $84.10.
maxinina is op zitplaats 2 met $42.12.
Montherlant is op zitplaats 3 met $265.75.
Rainbowi is op zitplaats 4 met $104.15.
MALDIVAS is op zitplaats 5 met $90.30.
Timpeira is op zitplaats 6 met $65.90.
Blinds plaatsen:
De knop is bij zitplaats 4.
MALDIVAS plaatst de small blind van $0.50.
Timpeira plaatst de big blind van $1.00.
Deel de pocketkaarten uit:
HarryBierdop: Qs Qc
maxinina: -- --
Montherlant: -- --
Rainbowi: -- --
MALDIVAS: -- --
Timpeira: -- --
Pre-flop:
HarryBierdop verhoogt $3.50.
maxinina folds.
Montherlant folds.
Rainbowi verhoogt $12.00.
MALDIVAS folds.
Timpeira folds.
HarryBierdop calls $8.50.
Flop (As 8h 3d):
HarryBierdop verhoogt $18.00.
Rainbowi zegt "yeah"
Rainbowi zegt "nice suckout..."
Rainbowi zegt "KK..."
Rainbowi zegt "take it"
Rainbowi folds.
Onthulling:
HarryBierdop mucks .
Rainbowi zegt "nice catch"
Pot Samenvatting:
$18.00 is terug gegeven aan HarryBierdop (uncalled).
Totale pot: $25.50
HarryBierdop wint $24.25.
Huisaandeel: $1.25
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->