03-01-2008, 07:23 PM
Mukkus Wrote:Quote:Zijler trekt definitief en per direct naar Tilburg
Willem II heeft opnieuw zaken gedaan op de transfermarkt. Na Leonardo Veloso trekt ook FC Twente-aanvaller Sergio Zijler naar Tilburg.
Zijler maakt met onmiddellijke ingang de overstap van Enschede naar Tilburg. De twintigjarige aanvaller, die op 21 oktober 2006 met FC Twente debuteerde in de Eredivisie, tekent een contract tot medio 2010. Hij moet alleen nog een medische keuring doorstaan.
Zijler was pas anderhalf jaar in Enschede, waar hij nog een verbintenis had voor tweeënhalf jaar. In 2006 was de aanvaller overgekomen van Ajax. Dit seizoen kwam hij alleen tegen De Graafschap het laatste half uur in actie.
Rdelijk opvallend, ik dacht dat Zijler wel als een groot talent werd gezien in Enschede.
De transfersom is vooralsnog onbekend. Ik denk dat WillemII een aardige som heeft betaald aangezien hij onlangs nog had bijgetekend tot ik dacht 2010. WillemII heeft nog wel een paar centjes te besteden dankzij de transfer van El Hamdaoui, dus ik denk dat ze FC Twente een bedrag hebben geboden wat ze niet konden weigeren. Tevens denk ik dat Rutten geen vertrouwen had in hem om het gewenste niveau te bereiken wat Rutten met FC Twente voor ogen heeft in de toekomst. We hebben aanvallers genoeg, gezien ook Gerritsen weer bijna wedstrijdfit is. Elia is al bijna niet meer weg te denken uit de basis, hij presteert uitmuntend.
Zijler succes in Tilburg en bedankt voor de historische overwinning op de varkens.
Met oog op de toekomst is Rutten goed bezig. Schimpelsberger (middenvelder) heeft hij aangetrokken die in Oostenrijk gezien wordt als supertalent. Rendla hebben we ook nog en Marko Arnautovic is al klaar voor het grote werk. Douglas kunnen we inzetten als er in de verdediging een plek vrij komt, hij scoort geregeld bij de beloften. Deze boom van een neger gaan we zeker in actie zien, en dat zal niet gek lang meer duren is mijn vermoeden. Ik verwacht niet dat Zomer naar Heerenveen gaat aangezien wij niet echt veel verdedigers hebben.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]