23-06-2005, 09:16 PM
Zojuist voor een tweede keer Mononoke-Hime (Princess Mononoke) gekeken, en ik blijf het een geweldige film vinden. Mooie animaties, goed verhaal ondersteund door schitterende muziek. Studio Ghibli wordt niet voor niets de Disney van Japan genoemd, al zijn ze lastig met elkaar te vergelijken. Dit is geen kinderfilm en het gaat bv niet over lieve vliegende olifanten. Princess Mononoke is gewoon een animatiefilm voor volwassenen, met een beter verhaal dan alle Disney-films bij elkaar (net zoals Sen to Chihiro no kamikakushi - Spirited Away). Qua animaties moet je het ook niet vergelijken met Disney-films, aangezien dat tekenfilms zijn en geen animatiefilms.
Als je van animatiefilms houdt maar een keer wat anders wilt dan de huidige animatiefilms zoals Shrek en Finding Nemo, is dit zeker een aanrader.
Voor mij ****/ ****1/2 uit 5
Als je van animatiefilms houdt maar een keer wat anders wilt dan de huidige animatiefilms zoals Shrek en Finding Nemo, is dit zeker een aanrader.
Voor mij ****/ ****1/2 uit 5
![Notworthy Notworthy](https://fantasytennismanager.nl/forum/images/smilies/notworthy.gif)
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]