13-01-2008, 12:58 PM
Bedankt voor de felicitatie waf. Na de grote kans voor PSV in de 1e minuut hadden 'we' 25 minuten lang niks in te brengen, veel te afwachtend, bang en net als in Groningen continu afgetroefd in de duels, gewoon niet fel genoeg. Daarna opeens veel beter, een PSV dat ik dit seizoen nog zelden gezien heb. Eindelijk de rust in de ploeg om gewoon rond te tikken. Positieve uitschieters vond ik Dzudszak (komt over als een schuchter mannetje maar durft meteen vrije trappen en corners te nemen en lijkt over een heel behoorlijk afstandsschot te beschikken, gaf bovendien zo ongeveer de 1e voorzet van links op maat van dit seizoen), Lazovic (die maar weer eens heeft bewezen voetballend veel meer toe te voegen aan PSV dan Koevermans en van mij dan ook om die reden nog steeds mag blijven staan, ook al miste hij weer 2 grote kansen) en de backs Alcides en Kromkamp (er was weer rust achterin en opbouwend deden ze het alleraardigst). Verder was Afellay natuurlijk man of the match.
Dingen die ik niet zo goed kon begrijpen zijn de strijkers tijdens de minuut stilte, de niet gegeven penalty voor Lazovic, de 2e gele kaart voor Hofs, het 2x zomaar zonder contact vallen van Bruins (in de hoop iemand rood aan te smeren ofzo?) en het feit dat Hofland ondanks 5 felle overtredingen geen geel heeft gezien. Maar goed al met al gewoon een terechte zege natuurlijk, maar als Makaay de (enige?) kans van Feyenoord op doel afmaakt krijg je opeens een heel ander duel en had PSV net zo goed weer weg kunnen zakken naar het niveau van voor de winterstop. Nu VVV, Excelsior en Sparta verslaan en we staan er goed ondanks alles heel goed op. Ik heb Feyenoord nu in korte tijd 2x 90 minuten lang zien spelen (NEC-Feyenoord en gisteren) en in beide duels creerden ze 3 kansen of minder. Tegen NEC gingen ze er nog in, gisteren niet maar het moet echt beter kunnen voor Feyenoord gezien de namen die ze toch in het veld kunnen brengen.
Dingen die ik niet zo goed kon begrijpen zijn de strijkers tijdens de minuut stilte, de niet gegeven penalty voor Lazovic, de 2e gele kaart voor Hofs, het 2x zomaar zonder contact vallen van Bruins (in de hoop iemand rood aan te smeren ofzo?) en het feit dat Hofland ondanks 5 felle overtredingen geen geel heeft gezien. Maar goed al met al gewoon een terechte zege natuurlijk, maar als Makaay de (enige?) kans van Feyenoord op doel afmaakt krijg je opeens een heel ander duel en had PSV net zo goed weer weg kunnen zakken naar het niveau van voor de winterstop. Nu VVV, Excelsior en Sparta verslaan en we staan er goed ondanks alles heel goed op. Ik heb Feyenoord nu in korte tijd 2x 90 minuten lang zien spelen (NEC-Feyenoord en gisteren) en in beide duels creerden ze 3 kansen of minder. Tegen NEC gingen ze er nog in, gisteren niet maar het moet echt beter kunnen voor Feyenoord gezien de namen die ze toch in het veld kunnen brengen.