19-01-2008, 07:41 PM
Ad Wim Wrote:Treesong Wrote:Ach ja... ALS je zonodig moet raisen met 88 vanaf de BB zet je natuurlijk geen 1.50 #-oMaar je speelt 88 dus nog puur op je set hitten? Tegen 1 of 2 tegenstanders kun je toch ook prima spelen als je geen set hit met een dergelijk paar?
Met zo'n paartje wil je tegen zoveel tegenstanders een set hitten en anders heb je een probleem.
Tuurlijk kan dat, maar heel erg goed speel je deze hand ook niet. Er zijn 5!! limpers, dan raise je naar slechts 3x BB met een middelmatige hand. Ik weet niet hoe groot de kans is dat er overcards komen op de flop maar ik gok op 80%. Je zit aan een apentafel dan weet je na de flop nooit waar je staat behalve wanneer er een 8 op de flop komt. Die apen kunnen hier net zo goed 56/34/33/55/66/99/TT of zelfs 24/47 hebben. Tegen 5 man speel ik iig een heel stuk voorzichtiger met mn kleine overpair.
Als je tegen 1 of 2 man wil uitkomen moet je gewoon minstens naar 2,5 raisen maar in dit geval zou ik gewoon lekker checken. Je zit op de BB je kunt gratis de flop zien, je krijgt fantastische setvalue mocht je je 8 hitten omdat je tegen 5 man zit en er dus bijna altijd wel iemand de flop hit.