04-02-2008, 02:15 PM
Tripplexxx Wrote:Ik vind de grote kracht van Van Marwijk dat hij jongens vertrouwen geeft en mensen niet afrekent op een slechte dag of serie. Als het goed gaat met een team dan word je geprezen en als het een tijdje slecht loopt, dan ben kan het tegen je gebruikt worden.
Wat mij vooral zo verbaast is dat je helemaal niets meer terugziet van het frisse aanvalsspel van het begin van het seizoen. Het zijn echt de wat ouders spelers die het imo laten afweten. Bronckhorst speelt al weken matig, Hofland zien we wekelijks blunderen, Lucius is een drama. Vind Bahia ook totaal niet Feyenoord-waardig. Als je zo'n dramatische verdediging hebt en de oudere gelouterde spelers laten het zo afweten, dan doet dat ook weer wat met jonge gasten zoals Sahin.
Tiendalli doet het nu leuk bij Sparta ( vooral opbouwend), maar is bij Feyenoord zo vreselijk door het ijs gezakt, met name door zijn verdedigende kwetsbaarheid. Dan zie ik liever Fer, die misschien opbouwend weer wat minder is.
Ik denk dat het probleem niet zozeer bij Van Marwijk ligt, maar bij de kwaliteit van de spelers. En momenteel mis je spelers zoals Vlaar en Bruins.
je kunt volgens mij dus ook overdrijven met vertrouwen geven. en je snapt mijn punt ook niet helemaal, want het vervelende is dat hij bij andere speler dit principe nu juist niet huldigt. bij hofs, slory, lee, die worden allemaal meteen gewisseld, terwijl lucius mag blijven falen. dat geeft toch scheve ogen? dat is toch slecht voor de moraal. en dan moet je bedenken dat dit na de 4 jaar periode ook al de kritiek was op marwijk. toen wisselde hij pauwe niet, maar wel persie.
juist omdat ze begin van het seizoen zo goed speelden, kan het imo niet de kwaliteit van de spelers zijn. die is heus goed. overigens zie je bij ajakkes ook dit probleem hoor, die hebben ook zulke uitwedstrijden gespeeld.
z'n dramatische verdediging is het niet trouwens. ook de verdediging van ajakkes is matig maar dat valt niet op als er geen druk op staat. ahia is verdedigend best ok, cler ook (maar geblesseerd gister), het ligt ook niet zozeer aand e verdediging, maar aan het feit dat op het middenveld geen bal wordt vastgehouden, als die bal er al heen kan worden gespeeld. daar moet je als coach op inspelen. niets meer en niets minder.
ik weet ook niet waar je vandaan haalt dat tiendalli door het ijs is gezakt. hij heeft vorig jaar een paar keer mogen meedoen in een team zonder vertrouwen. dit jaar heeft hij niets gespeeld. helemaal niets. en dan laten ze hem naar sparta gaan en dan missen we tegen ajakkes een rechtsback, waardoor die arme fer voor de leeuwen moet. dat is toch kutbeleid?
ik blijf erbij dat een coach de ploeg met het mes tussen de tanden de wei in moet sturen, en dat je tegenwoordig niet meer kunt volstaan met de gedachte dat ze zichzelf wel opladen.
dat geldt als ik het goed begrijp wel voor heitinga. je mag wel eens verliezen, maar nooit tegen feyenoord. dat is godverredomme de spirit.