30-06-2005, 08:41 AM
waf Wrote:kezmania, weet jij of chelsea hier achter zit? ik denk echt dat dat meespeelt in de onderhandelingen. nu mag kalou daar nog niet heen, maar ik denk dat chelsea ook de lange termijn in de gaten houdt. als hij 5 jaar in nl heeft gewoond krijgt hij een paspoort en dan kan hij een bak geld ophalen daar. fainoid zal dan wel naar rato van het aantal jaren (20% dus) meedelen in die transfersom. althans, ik ga ervan uit en hoop met grote hopen dat ze dat erin onderhandelen. vind je dat een gekke gedachte?
ach ja, zaterdag gaat wotte hier vast over persconfereren. als hij geen goed verhaal heeft gaan er wat stenen door het maasgebouw denk ik. :wink:
Feyenoord geeft zaterdag een persconferentie, dus ik denk dat we moeten afwachten tot zaterdag. Maar het AD meld vandaag dat Chelsea waarschijnlijk geen rol speelt bij de transfer.
AD Wrote:Eerste training Feyenoord zonder Kalou?
Door Paul van den Bosch
De Feyenoord-selectie traint overmorgen weer voor het eerst. De vraag is of Salomon Kalou dan op het bijveld van de Kuip staat. PSV begeert hem.
Salomon Kalou
Zaakwaarnemer Jan de Visser: ,,Het is het beste als het vóór de eerste training geregeld is.''
Als hij de technisch directeur van Feyenoord, Mark Wotte,de afgelopen weken hoorde zeggen dat Salomon Kalou onder géén beding aan PSV zou worden verkocht, glimlachte voorzitter Rob Westerhof minzaam. ,,Geld is geld'', zei de PSV-voorman steeds. ,,Het gaat om het bod.''
Inmiddels meldde de Eindhovense club zich via een tussenpersoon voor de 19-jarige spits uit Ivoorkust. Feyenoord heeft zijn aanvankelijke ââ¬Ëneen' afgezwakt.
Maar de Rotterdamse clubleiding doet er nog steeds alles aan zijn steraanvaller te behouden, ondanks de toenemende druk die men in de Kuip zegt te voelen van PSV en Kalou's begeleiders. Maar als de Eindhovense club de hoofdprijs wil betalen voor de helft van het productieve duo Kuyt & Kalou, sluit Feyenoord een transfer van de Afrikaan niet langer uit.
De zaakwaarnemer van Kalou, oud-Feyenoorder Jan de Visser, hoopt dat er voor de eerste training van overmorgen al duidelijkheid is. ,,Het lijkt me weinig logisch dat Salomon op de training bij Feyenoord verschijnt, als hij op het punt zou staan verkocht te worden. Iedereen is gebaat bij een snel ja of nee. Ik weet niet hoe ver Feyenoord en PSV al zijn achter de schermen, maar PSV snapt heel goed dat het niet met een belachelijk bod moet komen. In Eindhoven zeggen ze al een tijdje dat ze in Salomon zijn geïnteresseerd. PSV komt echt wel met een serieus bod.''
Volgens een bron in PSV-kringen zijn Chelsea en diens miljardair/eigenaar Roman Abramovich niet betrokken bij de verwikkelingen rond Kalou. De Londense club is financieel eigenaar van de Braziliaanse verdediger Alex.
Het contract van Kalou bij Feyenoord loopt in 2007 af. Kalou zinspeelt zelf al een tijdje op een snel vertrek uit Rotterdam. Bij Feyenoord weet iedereen dat de Afrikaan liever vandaag dan morgen weggaat. PSV vindt hij een interessante optie. Bij die club kan hij strijden in de Champions League, waarvoor Feyenoord zich al drie jaar niet meer kwalificeerde.
In Rotterdam is bovendien nauwelijks geld om de selectie te versterken, waardoor op voorhand het gat met de traditionele concurrenten PSV en Ajax niet kleiner is geworden. De Visser: ,,Salomon heeft aangegeven dat een vertrek naar PSV bespreekbaar is, Feyenoord is daarvan op de hoogte.''
Als Kalou in Nederland blijft, houdt hij kans op de Nederlandse nationaliteit. Met hulp van Feyenoord zijn de aanvaller en zaakwaarnemer De Visser in beroep gegaan tegen de beslissing van minister Verdonk om hem niet versneld een Nederlands paspoort te geven. Als Kalou, nu twee jaar officieel in ons land, naar een buitenlandse club vertrekt, zijn de kansen op naturalisatie verkeken. De Visser: ,,Dan vallen die twee jaren weg.''
Als Kalou in navolging van bijvoorbeeld Ruud Gullit (1985) naar PSV vertrekt, zou dat een nieuwe klap zijn voor Feyenoord, dat ook al naast Timmy Simons greep. De vraag is verder hoe de andere topschutter van Feyenoord, Dirk Kuyt, zal reageren op een afscheid van Kalou. De Katwijker heeft er steeds op aangedrongen dat zijn club zich moet versterken. Ook de nieuwe trainer Erwin Koeman wil dat steunpilaren als Kuyt en Kalou blijven.
PSV's trainer-directeur Guus Hiddink heeft zijn zinnen echter gezet op een creatieve aanvaller, als alternatief voor de minder beweeglijke Jan Vennegoor of Hesselink en Gerald Sibon en ââ¬Ëkoppensneller' Robert. Hiddink schuwt het benaderen van belangrijke spelers van de Nederlandse concurrenten niet. Vorig seizoen was PSV dicht bij de komst van (toen nog) Feyenoorder Robin van Persie. De trainer dagdroomde er deze lente niet eens heimelijk van de carrière van Ajacied Rafael van der Vaart in positieve zin te beïnvloeden.