20-02-2008, 12:29 PM
Mukkus Wrote:waf Wrote:Mukkus Wrote:waf Wrote:Ik weet niet in welke categorie ze zitten, maar vitesse heeft nog geen boetes of punten in mindering gehad, terwijl ik met niet echt goed voor kan stellen dat de begroting er op wees dat ze de verplichtingen nav de schulden konden nakomen....
Daar zat ik ook aan te denken. Zodra Veendam, Fortuna Sittard of Haarlem de regels overschrijdt, krijgen ze meteen punten in mindering. Vitesse klooit financieel al bijna 10 jaar wat aan en inderdaad geen sancties.
uit een artikel in het ad begrijp is dat de exploitatie de afgelopen 2 jaar positief is geweest. zou kunnen, en dan worden er ook geen sancties gegeven, je staat alleen onder voortdurende bewaking van die kessler.
Dit is nu dus een verkapte vorm van schuldsanering. Surceance aanvragen, schikking met (een deel van) de crediteuren en vervolgens weer vrolijk verder gaan.
dat is geen verkapte vorm. dat is open en bloot. probleem voor vitesse is dat iedere schuldeiser akkoord moet gaan. en dat is in surseance niet anders. het is dus niet zo dat slechts een deel van de schuldeisers akkoord moet gaan.