17-03-2008, 05:22 PM
harry_bierdop Wrote:Doelman Heerenveen vraagt om reserverol
Uitgegeven: 13 maart 2008 16:43
Laatst gewijzigd: 13 maart 2008 16:44
HEERENVEEN - Brian Vandenbussche staat vrijdagavond niet in het doel bij SC Heerenveen in de derby tegen FC Groningen.
De Belg heeft trainer Gertjan Verbeek gevraagd om de rest van het seizoen als tweede man achter Rob van Dijk te mogen fungeren.
Vandenbussche, bezig aan zijn vierde seizoen in Friese dienst, zit naar eigen zeggen al het hele jaar niet lekker in zijn vel. "Ik haal mijn oude niveau niet. Dit is voor mij en het team het beste."
Quote:Het besluit van Brian Vandenbussche om dit seizoen niet meer onder de lat bij SC Heerenveen te willen staan was afgelopen week een opvallend bericht. Alleen bij een blessure of schorsing van Rob van Dijk wil de Belg nog bijspringen. De sluitpost zegt met een vormcrisis te kampen en haalde ook enkele privé-problemen aan.
In de maandageditie van Het Nieuwsblad geeft Vandenbussche tekst en uitleg. Een uit de hand gelopen akkefietje in een café zeven jaar geleden blijkt hem vooral in mentaal opzicht parten te spelen. ââ¬ÅMisschien was het niet zo slim om bekend te maken dat ik op de bank wilde zitten. De mensen gissen nu. Iedereen denkt dat ik privé-problemen heb, maar dat is niet zo.ââ¬Â
In dienst van Club Brugge raakte hij betrokken bij een ruzie, waar hij zelf geen aandeel in had. De rechter besloot echter de gehele groep te veroordelen en legde hen een boete en een voorwaardelijke celstraf van zes maanden op. ââ¬Å'Ik ben in beroep gegaan en maandag weet ik meer. Of ik naar de rechtbank ga, weet ik nog niet. Dat moet ik nog overleggen met mijn advocaat.ââ¬Â
ââ¬ÅDie zaak spookt al een tijdje door mijn hoofd. Stel je voor dat ik een strafblad zou krijgen. Ik heb liever dat iedereen het weet, dan dat ze andere dingen gaan denken. Het zou sowieso toch in de media terechtkomen. Het achtervolgt me nu al zeven jaar. Wat het vonnis ook is, ik zal blij zijn als ik een streep onder de zaak kan trekkenââ¬Â, aldus Vandenbussche.
Vandenbussche kent een ongelukkig seizoen in het doel van Heerenveen. Niet alleen kreeg hij in twintig competitieduels dertig treffers om zijn oren, ook ontving hij twee gele en een rode kaart en kampte hij met diverse blessures.
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.wingsofdeath.net">http://www.wingsofdeath.net</a><!-- m -->