29-03-2008, 04:01 PM
Mac Wrote:Gaat niet om het goedpraten, het gaat erom dat veel mensen denken dat de islam de enige godsdienst is die zulke dingen doet en dat de islam daarom een achterlijke godsdienst zou zijn. Die mensen vergeten vaak voor het gemak even dat andere godsdiensten precies dezelfde periodes hebben meegemaakt.Maar nog snap ik niet wat voor relevantie het gegeven dat andere godsdiensten ook hun slechte periodes hebben gehad heeft voor de huidige discussie. Dat wil toch niet zeggen dat we alle misdaden van de Islam maar zijn gang moeten laten gaan, met het idee dat het over een aantal tientallen jaren allemaal wel voorbij zal zijn. Het gaat mij om het probleem waar we nu mee zitten, en dat dat zo snel mogelijk moet worden opgelost, wat maakt mij het dan uit wat Katholieken jaren terug hebben uitgevroten.
je moet de dingen in deze film trouwens niet als feiten zien. Zoals gezegd de teksten in de koran kun je op vele verschillende manieren opvatten, sterker nog niemand weet wat er in de originele koran staat omdat dat in een taal geschreven stond die nooit helemaal goed vertaald is.
en om nou te doen alsof Wilders de enige is die dit aan de orde stelt?kom op zeg volgens mij zijn er al jaren mensen bezig om hier iets tegen te doen. Dat die mensen ook maar 1 hersencel hebben is dan weer jammer maar Wilders vertelt hier echt niets nieuws. Ik vind het vooral jammer dat hij dit niet serieus heeft aangepakt. Had hij een serieuze anderhalf uur durende documentaire gemaakt met goeie onderbouwing, goeie bronnen etc dan had hij misschien nog iets bereikt bij de mensen die er iets toe doen. Nu is hij de Peter R de Vries van Den Haag met zn grote praatjes maar een prutdocumentaire.
Die vertalingen uit de film, nam ik eigenlijk wel voor waar aan, zag geen mogelijkheid dat het leugens zouden kunnen zijn, maar als jij het zo zegt dan moet ik dat misschien wat herzien, al zal er zeker wel een kern van waarheid inzitten. Vind het overigens wel raar en gevaarlijk dat niemand de inhoud dus precies kent volgens jou.
Nee, hij is vast niet de enige die het aan de orde stelt, maar wel de enige die het hele land erover laat nadenken en discusseren. Volgens mij probeert het huidige kabinet dit probleem zoveel mogelijk te negeren, en in die zin is het denk ik wel goed dat Wilders er is, om ze keer op keer weer te kunnen wakker schudden. Ik ben niet zo'n filmkenner, en kan hem dus niet echt op kwaliteit beoordelen, maar dat zal idd wel niet al te best zijn, als ik de meningen zo hoor. Natuurlijk is de film niet echt diepgaand, en dat kunnen we ook niet meer van Wilders verwachten. Hij is gewoon altijd ongenuanceerd de laatste jaren, en daarom zal ik wrs ook nooit op hem stemmen. Maar het neemt niet weg dat ik het wel goed vind dat hij dit soort acties onderneemt, omdat ik het probleem wat hij al jaren schets nu ook duidelijk onderken, en vind dat er veel te weinig aandacht aan wordt besteed door andere politieke partijen.
Ik moet er wel even bijzeggen dat ik de politiek niet op de voet volg, en dat het best kan zijn dat andere partijen zich hier ook erg mee bezighouden. Ze doen het iig niet goed genoeg, anders had ik het wel meegekregen.