15-07-2005, 11:19 AM
Bumme Wrote:Het verlies aan spelers van dit jaar is veel zwaarder dan het vertrek van Kezman, Robben, Waterreus en Rommeldahl.
Vayrinnen en Affelay zijn leuke spelers maar ik moet eerst nog maar zien hoe ze zich gana gedragen als ze een heel seizoen op het hoogste niveau moeten presteren. Neem als voorbeeld maar Feher, een topper bij een subtopper maar hij komt te kort voor PSV.
Over de titelkansen van Ajax ga ik nog niets zeggen maar ik zie het nieuwe seizoen met veel vertrouwen tegemoet.
Tis een ander soort verlies, vind ik. Vorig jaar verloren ze heel veel doelpunten voor. Nu verliezen ze vooral controlerend en verdedigend heel veel en dat gaat doelpunten tegen opleveren. En dat is precies wat PSV afgelopen seizoen aan hun speelwijze veranderd heeft: van relatief veel scoren naar relatief weinig doelpunten tegen krijgen, vooral in Europa. Ik denk dat het inderdaad een stuk lastiger wordt om dat op te vangen.
Ik schaal die Fin ook het hoogste in, zeker ook omdat hij, zoals Joost ook al zegt, bij Finland ook al 1 van de leiders is en dit jaar bij H'veen ook een iets meer controlerende rol prima vervuld heeft. Affelay lijkt een beetje een brekebeentje te worden en Simons is een Belg en die renderen bij PSV altijd wel gemiddeld tot goed. Maar zonder de hardlopende Koreanen, Bommel, stofzuiger Vogel en met de ouder wordende Cocu en wegzakkende Bouma ziet het er niet echt heel erg rooskleurig uit, vind ik. Is er al bekend of Sibon weggaat en zo ja, waarheen?
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!