08-04-2008, 01:08 PM
Gerben Zonderland Wrote:ââ¬ËMakaay mee naar Spelenââ¬â¢
Uitgegeven: 8 april 2008 10:10
Laatst gewijzigd: 8 april 2008 10:10
AMSTERDAM - Roy Makaay is zeker van een plek in de Nederlandse voetbalselectie voor de Olympische Spelen. "Als Makaay fit is en alles normaal is en Feyenoord niet de tweede plek haalt, waardoor het in de voorronde van de Champions League speelt, gaat Makaay mee", verklaarde coach Foppe de Haan.
Dirk Kuijt gaat waarschijnlijk niet mee. ââ¬ÅKuijt is kandidaat, alleen de kans dat hij meegaat is niet grootââ¬Â, aldus De Haan. Zijn club Liverpool geeft Kuijt vanwege clubverplichtingen waarschijnlijk niet vrij en dat geldt voor meerdere internationals van buitenlandse clubs.
Dispensatie
Naar de Spelen mogen in principe alleen spelers die op of na 1 januari 1985 geboren zijn, maar elk land mag drie dispensatiespelers meenemen. Meerdere Nederlandse A-internationals stelden zich al beschikbaar. De Haan wilde de overige namen van mogelijke dispensatiespelers niet prijsgeven.
Hij gaf wel aan dat op zijn voorlopige spelerslijst veel spelers van het grote Oranje staan. ââ¬ÅIk moest wat namen opgeven, zoââ¬â¢n stuk of veertig geloof ik. Uit die lijst moet ik dus kiezen. En dan neem je geen enkel risico, zoââ¬â¢n beetje het hele Nederlands Elftal zit erbij, plus alles dat daar onder zit.ââ¬Â
Als je een, nog actieve, spits mee wilt nemen die niet bij het grote Oranje zit, maar nog wel op het hoogste niveau speelt, maar die niet (over) belast wordt door voorrondes in welke EC dan ook, wie zijn dan andere opties?
Kluivert? Niet dat hij nou zo'n goede indruk achterlaat bij Lille maar hij voldoet wel aan je eis. Ook Koevermans wellicht, ik betwijfel of hij mee gaat naar het EK.
Hattrick: De Droeftoeters (209859)