21-05-2008, 08:35 AM
Curaçao volgend seizoen op shirt NEC
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 21:26 | Laatst bewerkt: Vandaag 08:07 | 15 reacties
''Groot nieuws bij NEC! We schakelen live over naar Nijmegen. Jochem van Gelder staat als razende reporter bij de hoofdingang van het Goffertstadion. Fons de Poel als collega-verslaggever belooft hetzelfde. Er staat ons wat bijzonders te wachten!''
Het fraai gemonteerde filmpje leidt de presentatie in van een nieuwe hoofd- en shirtsponsor bij NEC. Alhoewel, een hoofdsponsor wordt het niet genoemd. Het betreft een maatschappelijk partnership. Tussen NEC, de Fundashon Bon Intenshon en de Nederlands Antilliaanse Voetbal Unie (NAVU).
De komende drie jaren zal 'Curaçao' prijken op het shirt van NEC. Waarschijnlijk met een combinatie, zoals ''Bezoek Curaçao''. Niet alleen de naamsbekendheid van het Antilliaanse eiland zal via NEC moeten worden worden verbeterd, de samenwerking gaat veel verder. Jaarlijks zullen drie tot vijf voetbaltalenten in de leeftijd van 14 tot 20 jaar de kans krijgen zich te ontwikkelen bij NEC. Anderzijds zal NEC het Curaçaose voetbal pogen verder te structureren en verbeteren.
Grote heren achter de deal zijn NEC-hoofdscout Leen Looyen en Gregory Elias, oprichter van de stichting Fundashon Bon Intenshon (Stichting Goede Bedoeling). Looyen kwam als bondscoach van de Nederlandse Antillen in contact met de vermogend zakenman. Hij merkte op dat Elias erg betrokken is om het imago van Curaçao en de Antillen te verbeteren. ''Is shirtsponsoring van NEC dan niet iets'', vroeg Looyen aan Elias. ''We zoeken er nog één en de impact van shirtsponsoring is enorm''. Elias was het daarmee eens: ''Met sport creëren we begrip voor elkaar, broederschap en saamhorigheid. Het kan enorm gaan bijdragen aan datgene waar ik voor sta, jongeren kansen bieden en Curaçao op een juiste manier op de kaart zetten.''
Deze samenwerking krijgt bijzondere lof van minister-president Jan Peter Balkende en de Nijmeegse burgemeester (en oud-minister van Koninkrijksrelaties) Thom de Graaf. Balkenende in een schriftelijke reactie: ''Tijdens mijn bezoeken aan Curaçao heb ik zelf kunnen zien hoeveel jong voetbaltalent er op het eiland aanwezig is. Het is essentieel dat jongeren die ergens in uitblinken ook de kans krijgen om zich te ontwikkelen. Excelleren gaat niet zonder investeren. NEC gaat er samen met zijn partners voor zorgen dat jong talent uit Curaçao betere mogelijkheden krijgt.''
Kortom, één en al goed nieuws in de Goffert Gaanderij. Hoeveel geld er gemoeid is met de overeenkomst, die wellicht wel tien jaar kan duren, wordt niet bekend gemaakt. Het is in ieder geval een bijzondere hoofdsponsor die niet alleen geld oplevert, maar wellicht ook op termijn een Antilliaanse toptalent in de eerste selectie van NEC. Uniek in Nederland, uniek op de wereld.
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 21:26 | Laatst bewerkt: Vandaag 08:07 | 15 reacties
''Groot nieuws bij NEC! We schakelen live over naar Nijmegen. Jochem van Gelder staat als razende reporter bij de hoofdingang van het Goffertstadion. Fons de Poel als collega-verslaggever belooft hetzelfde. Er staat ons wat bijzonders te wachten!''
Het fraai gemonteerde filmpje leidt de presentatie in van een nieuwe hoofd- en shirtsponsor bij NEC. Alhoewel, een hoofdsponsor wordt het niet genoemd. Het betreft een maatschappelijk partnership. Tussen NEC, de Fundashon Bon Intenshon en de Nederlands Antilliaanse Voetbal Unie (NAVU).
De komende drie jaren zal 'Curaçao' prijken op het shirt van NEC. Waarschijnlijk met een combinatie, zoals ''Bezoek Curaçao''. Niet alleen de naamsbekendheid van het Antilliaanse eiland zal via NEC moeten worden worden verbeterd, de samenwerking gaat veel verder. Jaarlijks zullen drie tot vijf voetbaltalenten in de leeftijd van 14 tot 20 jaar de kans krijgen zich te ontwikkelen bij NEC. Anderzijds zal NEC het Curaçaose voetbal pogen verder te structureren en verbeteren.
Grote heren achter de deal zijn NEC-hoofdscout Leen Looyen en Gregory Elias, oprichter van de stichting Fundashon Bon Intenshon (Stichting Goede Bedoeling). Looyen kwam als bondscoach van de Nederlandse Antillen in contact met de vermogend zakenman. Hij merkte op dat Elias erg betrokken is om het imago van Curaçao en de Antillen te verbeteren. ''Is shirtsponsoring van NEC dan niet iets'', vroeg Looyen aan Elias. ''We zoeken er nog één en de impact van shirtsponsoring is enorm''. Elias was het daarmee eens: ''Met sport creëren we begrip voor elkaar, broederschap en saamhorigheid. Het kan enorm gaan bijdragen aan datgene waar ik voor sta, jongeren kansen bieden en Curaçao op een juiste manier op de kaart zetten.''
Deze samenwerking krijgt bijzondere lof van minister-president Jan Peter Balkende en de Nijmeegse burgemeester (en oud-minister van Koninkrijksrelaties) Thom de Graaf. Balkenende in een schriftelijke reactie: ''Tijdens mijn bezoeken aan Curaçao heb ik zelf kunnen zien hoeveel jong voetbaltalent er op het eiland aanwezig is. Het is essentieel dat jongeren die ergens in uitblinken ook de kans krijgen om zich te ontwikkelen. Excelleren gaat niet zonder investeren. NEC gaat er samen met zijn partners voor zorgen dat jong talent uit Curaçao betere mogelijkheden krijgt.''
Kortom, één en al goed nieuws in de Goffert Gaanderij. Hoeveel geld er gemoeid is met de overeenkomst, die wellicht wel tien jaar kan duren, wordt niet bekend gemaakt. Het is in ieder geval een bijzondere hoofdsponsor die niet alleen geld oplevert, maar wellicht ook op termijn een Antilliaanse toptalent in de eerste selectie van NEC. Uniek in Nederland, uniek op de wereld.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->