02-08-2005, 04:41 PM
Djabs Wrote:waf Wrote:je presenteert hier om te beginnen een eigen zienswijze als feit. maar dat paapsvee met een half b elftal speelde is onzin en ook dat fainoid weggespeeld werd is onzin. dat je na een 1-0 voorsprong wat naar achteren leunt hoeft niet perse door paapsvee veroorzaakt te worden. in de andere wedstrijd werd het 3-3. paapsvee was beter, maar de media vonden het erg leuk om te schrijven dat het veel beter was (wat louter zo oogde omdat de 0-1 zo snel viel, dat er dan gaten vallen is normaal).
misschien is fainoid niet zoveel sterker geworden, hoewel fainoid sterker is dan menigeen suggereert. het is mode om een beetje badinerend over fainoid te doen, volgens mij ten onrechte. als het anders was zou ik dat heus zeggen hoor. het verschil tussen plaats 2 en 4 vorig jaar was echt niet zo groot, kwam vnl door die pot tegen den bosch. wat je bovendien vergeet te vertellen is dat paapsvee is verzwakt, alleen al door bommel. is gewoon een slok op een borrel. maar ook was park imo belangrijker dan menigeen denkt.
paapsvee wil zich nu voordoen als de grote reus in nederland, en dat op basis van 1 seizoen dat het toevallig een beetje op z'n plek viel. doe maar wat minder blabla hoor.
ook het 'feit' dat fainoid niet te vergelijken is met ajakkes en paapsvee is veel te dik aangezet. het zou zo kunnen zijn dat fainoid (iig geval over een langere periode) de minste van de 3 is, maar zo 'n groot verschil als jij het wil doen lijken is er niet (zo hebben we op dit moment gewoon de beste aanval) en bovendien: volgend jaar kan alles weer anders zijn.
dat ik bommel niet als voorbeeld mag gebruiken is natuurlijk idioot. ook voordat cocu er was wilde hij al naar het buitenland. ik geef kalou ook kans in een arbitragezaak. kans heb je altijd, en onwerkbare situatie heb je zo. voor mij magtie weg voor 12 mio. als paapsvee weet dat we nee zeggen tenzij er robbenachtige bedragen komen moeten ze niet met een tweede bod van 8 mio komen, maar gelijk het achterste van de tong laten zien.
gelukig zijn er op het paapsvee-forum ook paapsveesupporters die deze handelwijze van paapsvee laakbaar vinden. van jou en bredanaar had ik ook wel een neutralere visie verwacht. als fainoid dit zou doen zou ik het iig afkeuren.
In de verlenging speelden: Gomes - Bogelund - Van Bommel - Addo - Lee - Lucius - Affelay - Beasley - Park - Robert - Farfan. Zonder Bouma, Alex, Cocu, Ooijer, Vennegoor, Vogel & Hiddink: lijkt me een half B-elftal.
Feyenoord is op dit moment gewoon minder sterk dan PSV en Ajax, lijkt me geen discussie. Maar dat het zomaar anders kan zijn ben ik niet met je eens; financieel heeft Feyenoord een structurele achterstand op beide (andere) topploegen. Natuurlijk kan Feyenoord een superseizoen draaien, maar de titel zie ik de komende jaren niet naar Rotterdam gaan.
De hoeveelheid blabla wordt inderdaad steeds groter net als het aantal succes supporters (22.000 man op de open dag, dat was vorig jaar wel anders; kleine kindjes zijn wel goed voor de mechandize overigens).
In onderhandelingen laat je niet het achterste van je tong zien voordat je aan tafel zit; dan valt er nl. niets meer te onderhandelen. Er schijnt overigens 8 miljoen + % bij doorverkoop geboden te zijn. Onbekend wat dit waard is, maar niet onbelangrijk bij onderhandelingen.
Ik ben het oneens met de moraalridders op de PSV-fora; als Cocu zou zeggen dat hij graag naar Feyenoord wilde zou Feyenoord ook een poging doen hem te halen. Wat is er mis met een bod doen op een speler, met de mededeling dat er een mogelijkheid is tot onderhandeling? Als Kalou niet expliciet had gezegd dat hij naar PSV wilde waren de pogingen hem te halen allang gestaakt. Nu ziet het management een kans en wil die benutten en dat een club goed gebruik maakt van de situatie (Kalou wil van Feyenoord naar PSV, PSV wil dat ook) kan je ze niet kwalijk nemen.
Er mag wat mij betreft een einde komen aan het eeuwige name-dropping, maar als een speler intresse toont om naar PSV te komen vind ik dat een onvergelijkbare situatie (geval Van der Vaart en, in mindere mate, Van Persie)
Ik ben het voor een deel WEL met WAF eens, persoonlijk heb ik een gigantische hekel aan de wijze waar op Alex Ferguson zijn potentiele aankopen benaderd:
Je nodigt ze uit in Manchester, wandelt door het stadion, bekijkt een wedstrijd en proeft de sfeer..resultaat: vrijwel alle jonge spelers willen naar Manchester.
Bij Van Nistelrooy heeft Ferguson dit toegepast, en ook bij Robben leek het te gaan lukken. Nou is Hiddink niet zo ver gegaan, maar dat gemiep in de media wordt ik een beetje zat. Bij PSV komt dat gemiep tegen de media vooral bij Westerhof vandaan, het zou verstandig zijn als hij daar in elk geval mee ophoud.
De discussie over het B-elftal van PSV dat Feyenoord versloeg hebben we al gehad. De Feyenoordfans vinden van niet, de PSV fans vinden van wel.