16-06-2008, 10:35 AM
Flixieluv Wrote:waf Wrote:eigenlijk bedoel ik dat ook met het 'niet te vroeg pieken'.....
Jij vindt een goed resultaat in de halve finale nog "te voreg pieken"...
neen. soms denk ik echt dat je een beetje dom bent.
lees de volgende stukjes maar, misschien begrijp je dan wat ik bedoel:
Quote:Buffon zint op revanche tegen Oranje
OBERWALTERSDORF - De Italiaanse doelman Gianluigi Buffon wil revanche voor de ontluisterende nederlaag op het EK tegen Nederland (3-0). De wereldkampioenen moeten dan dinsdag in groep C eerst winnen van Frankrijk.
Acrobatiek in het doel van Italië. Gianluigi Buffon houdt op miraculeuze wijze een strafschop van Adrian Mutu uit zijn doel. Eerst met zijn rechterhand, dan met de rechtervoet. FOTO AP
,,We moeten de wedstrijd van ons leven spelen, want ik wil in de halve finale revanche tegen Nederland'', zei Buffon zondag. De keeper van de nationale ploeg moest nog even terugdenken aan de situatie vier jaar geleden, toen Italië door een gelijkspel in de laatste groepswedstrijd tussen Denemarken en Zweden (2-2) al in de groepsfase werd uitgeschakeld. ,,Nog zo'n knock-out als vier jaar geleden in Portugal wil ik niet meemaken'', aldus Buffon.
Italië is afhankelijk van het resultaat bij de wedstrijd Nederland - Roemenië. Wint Roemenië, dan liggen Italië en Frankrijk uit het toernooi.
Voor Buffon is Portugal de favoriet voor de Europese titel. ,,Zij hebben tot nu toe de meeste indruk op me gemaakt. Ook Spanje kan in de finale komen'', aldus Buffon. Ook Oranje is volgens de doelman ,,heel goed''. Buffon voorspelde ook voor zijn eigen land nog kansen. ,,Als we door deze tot nu toe ongelukkige groepsronde komen, maakt ons dat alleen maar sterker.''
en
hugo borst Wrote:1992
Onmiddellijk na deze conversatie denk ik aan het EK voetbal in Zweden. Dat toernooi vertoont enige gelijkenis met dat van nu. Oranje speelde oogstrelend voetbal in de poule. De wedstrijd Nederland-Duitsland was van een heel hoog niveau. In de halve finale, tegen de Denen, werden Van Basten, Bergkamp, Rijkaard, Koeman en de anderen echter onnodig uitgeschakeld. Onderschatting waarschijnlijk. Die risicofactor ligt in de kwartfinale, tegen Zweden of Rusland, op de loer. Oefenen op strafschoppen (weet u het nog? Van Basten miste). Hoe zit het daar eigenlijk mee?