17-06-2008, 09:51 AM
waf Wrote:Ronnie D. Wrote:[Wat dat betreft had van Basten het tegen Frankrijk goed gezien door van Persie en Robben in te brengen omdat dat twee handenbindertjes voor de backs waren.
vond je dat op dat moment ook? zei jij in de rust: ik zou engelenhaar wisselen voor robben?
ik vond het eigenlijk tactisch een matige wissel, althans op dat moment, maar dat bleek ook wel want het middenveld werd nog meer overlopen dan in de eerste helft. volgens mij is robben het eerste kwartier niet aan de bal geweest. wel kon je zien dat sneijder een paar keer mee had gemoeten met sagnol en daardoor voorin werd gemist, maar ik weet niet of robben die gast achterin hield en of dat zin had.
tactisch had ik het denk ik verstandiger gevonden om gio op de plaats van engelaar te zetten en bouma of cler linksback te zetten. maar hij wilde wellicht perse robben brengen vanwege zijn vorm...
achteraf een geniale wissel uiteraard. :razz:
grappig, deed hij zoiets niet 2 jaar geleden? een extra verdediger inbrengen waardoor we volledig overlopen werden? Toen schreeuwde iedereen nog moord en brand dat je met een meer verdedigend team juist overlopen zou worden omdat je meer achterover gaat leunen.
Juist het idee dat hij daarvan geleerd heeft en daarom deze wissel toepaste.