06-08-2005, 10:36 PM
De Rotterdamse klucht duurt voort...
Quote:Koeman legt Feyenoord-spelers spreekverbod op
ROTTERDAM (ANP) - Feyenoord-coach Erwin Koeman heeft de selectie van de Rotterdamse club een spreekverbod opgelegd. De trainer deed dit naar aanleiding van de aanhoudende berichtgeving rond Salomon Kalou. ,,Ik wil de rust bewaren rondom de ploeg'', zei Koeman. ,,Jullie van de pers willen anders iedereen vragen hoe het zit, wat de rust niet ten goede komt. Ik ben de enige die er op reageert.''
Volgens het Algemeen Dagblad heeft Feyenoord de transferrechten van Kalou voor een bedrag van 9 miljoen euro aan een internationale investeringsmaatschappij verkocht, Soccer Investments en Representations. Dit bedrijf zou de Afrikaanse aanvaller een of twee jaar bij Benfica of een andere gerenommeerde Europese club willen stallen, om hem daarna met veel winst door te verkopen aan een echte Europese topclub.
Het spreekverbod ging in na het oefenduel met de amateurs van Schijndel. Dat duel eindigde in 2-2. ,,Maar die uitslag zegt me niks'', aldus Koeman. Wel irriteerde hij zich over het gebrek aan concentratie bij enkele spelers. ,,Bij de warming-up zag ik al dat enkele voetballers niet volledig geconcentreerd waren. En helaas bleek dat ik gelijk had.'' Koeman verwees naar het uitvallen van Vincken en Hofs, die beiden geblesseerd raakten.