08-08-2005, 10:24 AM
waf Wrote:Kezmania Wrote:Ik blijf het een vaag verhaal vinden, en het rammelt nogal, laat ze eerst maar met keiharde bewijzen komen.
en dat zou nijnatten toch doen vandaag? :|
ff een beetje nieuw licht, hoewel je niets meer kunt geloven (deze onrust is desastreus voor feyenoord, dit is funest voor een normale competitiestart, maar toch vind ik het wel leuk).
Quote:08-08-2005: V/d Herik: Alleen gesproken met vertegenwoordiger SIR
[Bron: FR-Fans.nl / Volkskrant.nl]
De transferperikelen rond Ivoriaanse aanvaller Salomon Kalou leiden tot verwarring in en rond De Kuip. Kalou blijft bij Feyenoord, zegt voorzitter Jorien van den Herik. Maar is dat wel zo? Hoe een investeringsmaatschappij (SIR), een betrekkelijk nieuw fenomeen in het voetbal, verwarring sticht.
Feyenoord houdt staande dat aanvaller Salomon Kalou niet is verkocht en derhalve ook dit seizoen in De Kuip zal voetballen. ââ¬ËZondag spelen we tegen NAC met Salomon Kalou, zoals we dat in alle wedstrijden van dit seizoen zullen doenââ¬â¢, zegt voorzitter Jorien van den Herik tegenover de Volkskrant.
De preses spreekt met klem tegen dat Feyenoord de 20-jarige Ivoriaanse aanvaller, zonder diens medeweten, zou hebben verkocht aan investeringsmaatschappij Soccer Investments and Representations (afgekort SIR), voor een bedrag van 9 miljoen euro. Dit meldde het Algemeen Dagblad zaterdag. Volgens de krant wil de in de voetbalwereld onbekende investeringsmaatschappij Kalou ter beschikking stellen aan Benfica, met de bedoeling hem na een of twee jaar door te verkopen. Saillant in dit verhaal is dat Ronald Koeman trainer is van Benfica. Broer Erwin coacht Feyenoord.
ââ¬ËNavraag binnen de organisatie heeft mij geleerd dat er uitsluitend een ontmoetingsgesprek is geweest met die investeringsmaatschappijââ¬â¢, reageert Van den Herik. ââ¬ËDie partij is bij ons overigens niet bekend onder de naam Soccer Investments and Representations. Er is alleen kennisgemaakt met de vertegenwoordiger.ââ¬â¢
Volgens Van den Herik is het verhaal van de vertegenwoordiger aangehoord, waarna de club heeft gevraagd de ideeën schriftelijk te bevestigen. ââ¬ËDat doen we voor de dossiervorming, en dat is een standaard-procedure. In driekwart van alle gevallen leidt een dergelijk gesprek tot niets en wordt er ook niets bevestigd. Ook nu dus niet.ââ¬â¢
Ondanks de in Van den Heriks ogen incorrecte berichtgeving, eist Feyenoord geen rectificatie. ââ¬ËWaarom zouden we? Iedereen mag schrijven wat hij wil. Dat gebeurt toch alââ¬â¢, reageert technisch directeur Mark Wotte.
ââ¬ËIn Portugal heeft een investeringsmaatschappij geroepen dat ze Kalou heeft gekocht, maar daar kan geen sprake van zijn. De zaakwaarnemers Rodger Linse en Jan de Visser hebben namens Kalou wel gesproken met de mensen van Soccer Investments and Representations, die daarna een bod bij Feyenoord hebben neergelegdââ¬â¢, zegt Wotte.
ââ¬ËHet bod dat is gedaan tijdens onze oefenstage in China, was veel te laag. Feyenoord is ook niet bereid Kalou te laten vertrekken. We houden hem gewoon aan zijn tweejarig contract. Wat dat betreft is ons standpunt onveranderd.ââ¬â¢
Jan de Visser spreekt deze lezing tegen. ââ¬ËOp verzoek van Wotte hebben Rodger en ik woensdag in Den Haag en op Schiphol gesproken met technisch directeur Vega van Benfica en Nelio Lucas van een investeringsmaatschappij, waarvan ik de naam ben vergeten. Benfica had zich eerst keurig bij ons gemeld, dus toen hebben wij gezegd: als Feyenoord toestemming geeft, kunnen we praten.
ââ¬ËWotte liet Rodger per sms weten dat we met de man van die investeringsmaatschappij konden praten, maar dat vonden wij niet voldoende. Want Lucas en Vega konden ons geen schriftelijke verklaring van Feyenoord tonen, terwijl wij een mandaat wilden zien. Het enige dat Lucas riep was ââ¬ËTrust us, trust usââ¬â¢, maar ik vertrouw dus even helemaal niemand meerââ¬â¢, zegt De Visser. ââ¬ËEr is verder geen contractbespreking geweest. En nu wachten we dus maar af.ââ¬â¢
Van den Herik hoopt dat de storm rond De Kuip zal gaan liggen. ââ¬ËIk hoop dat de perswaan van de dag snel ten einde komt.ââ¬â¢
Ik las het bericht ook net. Het is maar een vaag verhaal, en er zitten meerdere mensen te liegen.