08-09-2008, 01:56 PM
Ad Wim Wrote:Gerben Zonderland Wrote:Nee, dat is geen onzin, want het gaat niet om het absolute aantal winners en fouten, het gaat om het verschil ertussen. Het is zeer ongebruikelijk voor Rafa om minder winners dan fouten te slaan. Kijk maar naar de stats van al zijn partijen van afgelopen zomer; ik weet zeker dat hij daarin consequent meer winners dan fouten sloeg en uberhaupt veel minder UEs sloeg.Ad Wim Wrote:Murray speelde de wedstrijd van z'n leven, en verdient het ook wel, maar Nadal speelde gewoon niet goed genoeg en dat is wel heel frustrerend, zeker in juist weer zo'n wedstrijd. Hij slaat gewoon meer fouten dan winners, dat zegt wel genoeg. Net als dat vrijwel iedereen hier dacht dat hij nog ging winnen...
Wat een onzin, Adje. Murray heeft nog veel meer UE geslagen, maar het verschil zit gewoon in de aces en winners. Dat betekent dat Murray de meeste punten gewoon op eigen kracht heeft gewonnen en dat Nadal helemaal niet zo slecht speelde. Ik heb ook ongeveer 3/4 van de wedstrijd gezien en met name de laatste set was Murray gewoon niet van plan om Nadal te laten glippen. Zijn spreiding was fenomenaal en hij durfde gewoon meer risico te nemen en dat werd beloond.
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.usopen.org/en_US/scores/stats/day20/1601ms.html">http://www.usopen.org/en_US/scores/stat ... 601ms.html</a><!-- m -->
Dan zal ook wel iets met Murray te maken hebben (al gaat het hier wel om ongedwongen fouten), maar ik vond Nadal dus totaal niet dwingend genoeg spelen, ook niet in de punten waarin hij de overhand had. Aan het net was hij dramatisch, vooral gisteren en hij sloeg maar heel weinig passings, normaliter een van zijn beste slagen. Ook zijn backhand liep heel slecht, vooral slice, maar ook zijn doorgeslagen backhands kwamen niet diep genoeg.
En als je het toch over stats hebt, Murray was de afgelopen vier keer totaal kansloos tegen Nadal, oa in Canada en Wimbledon deze zomer, dus dit is gewoon een hele gekke uitslag. Nogmaals, Murray speelde fantastisch, maar Nadal haalde zijn niveau niet en dat is denk ik de sleutel geweest tot de overwinning van Murray.
Ik ben het in deze volledig met Ad eens.