03-12-2008, 02:52 PM
Quote:'Met alle rumoer rond Huntelaar trok AT5 naar zijn geboortedorp Hummelo. Daar spraken wij de vader van Klaas Jan, zo bleek achteraf.'
Deze tekst is een indirecte schuldbekentenis door de redactie van de Amsterdamse televisiezender AT5. Een verslaggever kwam er achteraf pas achter dat hij wel een hele ongelukkige blunder had begaan. Hij dacht een gemiddelde Hummelose buurtbewoner te hebben ondervraagd over de transfer van Klaas Jan Huntelaar naar Real Madrid. De geïnterviewde bleek Dirk Jan Huntelaar, de enige echte vader van Klaas. Maar zelfs tegen het einde van het gesprek had de verslaggever geen idee.
Het misverstand werd enigszins gevoed door vader Huntelaar zelf, die niet erg zat te wachten op journalisten in zijn voortuin. Op de ietwat domme vraag: 'Heeft u al iets van zijn ouders gehoord?' geeft Huntelaar licht glimlachend antwoord. 'Ik heb niets van zijn ouders gehoord, nee.' Bij de volgende vraag probeert de verslaggever nog op het goede been te zetten, maar ook dat lukt niet.
'Zijn ouders wonen toch in de buurt?'
'Ik woon hier in de buurt, ja'
'En zijn ouders ook?'
'Ja, die ook.'
Begrijpelijk dat Huntelaar het spelletje daarna vrolijk mee blijft spelen.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.