04-12-2008, 02:36 PM
Berend Botje Wrote:Voordat ik hier mijn rekenkunsten op ga loslaten, wil ik eerst wat extra informatie, ik ken de regels van het spel (Hattrick?) waar dit vandaan komt niet:
Adder Wrote:Stelling 1: speler traint met een effectiviteit van 75%.
Wat betekent dit, 75% waarvan?
Adder Wrote:Zijn fitheid is 100% en bij elke training gaat er 1% af.
Gaat er elke keer 1% van die oorspronkelijke 100% af, of van wat er overblijft, na 1 keer trainen dus nog maar 99% van de oorspronkelijke 100%.
Adder Wrote:Dit doet hij totdat hij 82% fit nog is en dan doet hij 2 fitheidstrainingen en staat weer op 100.
Wat zijn fitheidstrainingen? Zijn dat andere trainingen dan die in de eerste quote?
Adder Wrote:Welke is effectiever en met hoeveel verschil?
Wat bedoel je hier mee? Effectiever in de zin van minder stappen? Of tijd? Hoe lang duren die trainingen dan?
Als deze vragen betekenen dat je alle regels van het spel moet gaan uitleggen, laat het dan maar.
Het gaat idd om Footstar.
Ik zal voor Adder even wat duidelijkheid verschaffen.
Je traint 3 x per dag en na 1 training heb je 1% fitnessverlies, dus als je strat op 100 sta je na 2 trainingen op 98% (beide als voorbeeld gegeven)
75% bedoelt hij gewoon letterlijk, ervan uitgaande dat je ook met een effectiviteit van 100% kan trainen, trant die speler met een effectiviteit van 75%.
Met andere woorden, hij kan 18 keer trainen (3 x per dag, dus 6 dagen (maar is eigenlijk niet relevant)) voordat hij op 82% staat. 2 fitnesstrainingen achter elkaar levert 18% fitness winst op, hierna sta je dus weer op 100%. Dus een cyclus van 20 trainingen (18x gewoon dus 1% verlies en dan 2 x trainen om weer op 100% te komen).
Wat is effectiever bedoelt Adder dus mee; je begint met speler a en die heeft nu skillpops gehad. (Laten we er gemakshalve vanuit gaan als je met een effectiviteit van 100% traint, je na 10 trainingen een skill stijging hebt).
Is het effectiever om methode a te gebruiken (dus na 20 trainingen weer zijn 100% heeft) of methode b die voor dezelfde 20 trainingen meer fitnesstrainingen nodig heeft om weer op 100% te komen (nl hij verliest 2% fitness per training, dus die moet na 9 x al 2 x fitness trainen.
Is het een beetje duidelijk?
The great old Ludwig von...