22-12-2008, 11:56 PM
de nieuwe Wrote:Quote:Volmer : ROOD (35 min)Quote: Joost Volmer heeft maandagmiddag van de tuchtcommissie van de KNVB een schikkingsvoorstel van zes duels schorsing (waarvan één voorwaardelijk) gekregen. De mandekker van De Graafschap velde afgelopen zondag in het thuisduel tegen Ajax (0-6) spits Dario Cvitanich met een ordinaire elleboogstoot.Voorop gesteld: alleen al de beweging die hij maakte vond ik voldoende voor rood. Ik ben er alleen niet van overtuigd dat Volmer Cvitanich ook daadwerkelijk raakte. Ik heb wel wat beelden teruggezien, maar die geven me geen uitsluitsel wat mij betreft.
Naar aanleiding van de rode kaart heeft de verdediger besloten zijn aanvoerdersband in te leveren. "Ik heb een voorbeeldfunctie voor de groep en voor De Graafschap in het algemeen. Na het terugzien van de beelden van mijn domme overtreding, ben ik erg geschrokken en heb ik besloten mijn aanvoerdersband in te leveren. Deze actie valt niet goed te praten", aldus de verdediger op de officiële website.
"Door middel van deze verklaring wil ook mijn excuses aanbieden aan iedereen die de voetbalsport een warm hart toedraagt, een dergelijke overtreding hoort niet thuis op een sportveld, ik heb er dan ook spijt van." Volmer, die onlangs tegen Sparta ook al een rode kaart kreeg, wordt dan voor vijf duels geschorst en mist de wedstrijden tegen Heracles Almelo, Willem II, FC Dordrecht (beker), AZ en PSV.
Op woensdag 4 februari, in de uitwedstrijd tegen FC Utrecht, is de verdediger dan weer inzetbaar bij De Graafschap. Volmer kreeg tot dit lopende seizoen geen enkele rode kaart in dienst van de Doetinchemmers, die een na laatste staan op de ranglijst.
dit was imo nou duidelijk een opzettelijke elleboog. die van guzman destijds tegen hercules en die 400 van huntelaars vind ik nog steeds twijfelachtig. ik heb er ook ooit 1 gezien van bromfiets die ik als opzettelijk kwalificeerde.