20-02-2009, 07:53 PM
waf Wrote:ik heb er gewoon schijt aan als ze elkaar op zoeken en kennelijk niet willen mengen met het land waar ze veel aan te danken hebben. ik heb ook vaak zat tegen clubs gespeeld met aleen maar turken, marokkanen of weet ik veel wat. als ze het niet leuk vinden met nederlanders, wat doen ze dan hier?
dat is imo ook helemaal niet discriminerend en ligt in de lijn met mijn mening over nederlandse marokkanen die er voor kiezen voor marokko te voetballen. als je daarvoor kiest vind ik dat prima, maar dan begrijp ik niet waarom je niet ophoepelt naar dat land. als je daar meer mee hebt ga dan ook daar je ei leggen. als je hier blijft is dat alleen omdat je wilt profiteren van ons land en niet omdat je het 'liefhebt'. in ieder geval niet voldoende.
dus.
Het gaat hier om tweede en derde generaties Turken die in Nederland zijn geboren en daarom zijn ze hier. Jij gaat er meteen vanuit dat ze NIET met Nederlanders willen voetballen, maar ze willen gewoon met andere Nederlandse Turken voetballen. Daar is toch niets mis mee en zeker niet iets om je druk over te maken.
Nederlanders zoeken elkaar in het buitenland ook altijd op en richten ook clubjes op. Een beetje in touch blijven met de cultuur van je ouders en grootouders. Niet mis mee.
The Dutch Community of Melbourne established the Wilhelmina Soccer Club that was one the most powerful teams of the 1960ââ¬â¢s. It also recruited some very good players from Holland.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.