The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined variable $can_link - Line: 6 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 6 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Hattrick Manager van de Week (11-20)
#5
Sjeffer
[Image: untitled2.jpg]
[Image: untitled.jpg]

Naam
Joost de Hoop

Leeftijd
26 jaar

Woonplaats
Utrecht

Teamnaam in Hattrick
Sjeffer Utd

Hattricker sinds...
23 augustus 2004, al bijna een jaar dus. Gaat snel zeg.

Wat vind je het interessantste onderdeel in Hattrick?
Moeilijke vraag, want er is zoveel interessant aan het spelletje. Het leukste vind ik toch wel het maken van een planning voor de lange termijn, Met vragen zoals: 'Tot welk niveau wil ik mijn trainees optrainen?' of 'Hoeveel seizoenen kan ik deze ervaren speler nog inzetten?' Om een
praktijkvoorbeeld te noemen: toen ik in september mijn eerste twee PM
trainees op het niveau 'redelijk' inkocht, wist ik al dat ik ze naar minimaal 'briljant' wilde optrainen. Dit seizoen zijn beiden verkocht, de ene op briljant en de andere op wonderbaarlijk.
Maar de variatie binnen Hattrick is natuurlijk ook prima, met de training en de zondagwedstrijd als twee highlights van de week.


Hoeveel uur per week besteed je aan Hattrick?
Normaal gesproken zo'n 10 uur per week. De afgelopen maanden veel minder, aangezien ik ook wat van de wereld wilde zien. Ik denk dat ik het
toen wel redde met zo'n 2 uur per week. Na een korte inhaalslag de eerste week na mijn vakantie (veel transfers, dus bijna de hele dag online) ben ik nu weer op het oude schema.


Hoe kwam je ooit met Hattrick in aanraking?
Ik was ergens in 2002 al een keer op de site van Hattrick, maar toen ik die lange lijst spelregels zag, wist ik niet hoe snel ik weer weg moest
wezen. Via een ander forum kwam ik vorig jaar, op een regenachtige vrije zomerdag, weer op de site terecht. Toen deed ik wat ik twee jaar eerder al had moeten doen: me eerst aanmelden en vervolgens pas de regels lezen.
Vervolgens raakte ik al verslaafd aan het spel voordat ik überhaupt een
team kreeg.


En hoe lang moest je toen nog op je team wachten?
Precies twee weken, nog aan de korte kant dus vergeleken met vele anderen.

Even afwijkend van de gedachte dat dit interview alleen met Hattrick te maken moet hebben; wat heb je de afgelopen maanden dan van de wereld gezien?
Ik had mijn HBO afgerond en mijn universitaire vervolgopleiding beviel me voor geen meter, dus daar stopte ik al na een paar maanden mee. Ik had hier echter flink voor gespaard, en toen heb ik die centjes maar gestopt in een lange vakantie: weekje Taiwan, drie maanden Nieuw-Zeeland, drie weken Sri Lanka en bijna drie weken in Thailand. Vooral Nieuw-Zeeland kan ik iedereen aanraden, een geweldig land om rond te trekken en er is werkelijk voor ieder wat wils.

‘Sjeffer’ klinkt mij wat Belgisch in de oren. Toch ben je, voor zover ik weet, een Nederlander. Waar komt de teamnaam Sjeffer Utd vandaan?
Mijn achternaam is De Hoop, en daar werd door vrienden nog wel eens
'Scheffer' aan vast geplakt dankzij de huidige secretaris-generaal van de
NAVO. Scheffer verbasterde vervolgens tot Sjeffer, aangezien ik erom bekend sta dat ik dingen snel en goed kan regelen (sjeffen). Het geheel heeft echt niks met België te maken, ook al klinkt het misschien wat Vlaams.


Je noemt zelf al dat de lange termijn belangrijk is in Hattrick. Is dat denk je de reden waarom veel managers het snel voor gezien houden? Het is toch saai om niet nú, direct, resultaat te boeken?
Dat is juist niet saai! Een goed team bouw je langzaam op, je hebt meer
overzicht over de ontwikkeling van je spelers en je hebt meer tijd om goede en gerichte aankopen te doen. Bovendien heb je zo aan een paar uurtjes Hattrick per week genoeg om optimaal te kunnen spelen. Zou het spel sneller gaan, met dagelijkse wedstrijdrondes enzo, dan zouden er enkele onverslaanbare diehards met teveel vrije tijd bovenaan komen te staan en is er voor de rest weinig meer aan.
Ik denk overigens wel dat vooral jongere managers (onder de 18) na enkele weken met Hattrick stoppen omdat het ze het te traag vinden gaan. Maar ja, dat moeten zij weten.


Om je op je wenken te bedienen: Tot welk niveau wil je je trainees optrainen?
Ik heb vier voormalige PM trainees meegenomen naar de wingtraining. Twee zijn er volgend seizoen 20 en gaan er dan uit op formidabel. Zij worden vervangen door twee 17-jarigen die meerdere seizoenen getraind gaan worden. Twee, nu 18-jarige, trainees gaan nog omhoog naar wonderbaarlijk en wereldklasse vleugelspel en gaan dan vanwege goede bijstats de hoofdprijs opleveren. Mijn wingbacks tenslotte hebben uitstekend verdedigen en matig vleugelspel. Die train ik langzaam naar goed en dan zie ik wel of het een beetje rendabel is. Ik ben altijd van mening dat je maximaal je trainingsplaatsen moet benutten, ook al haal je met die 50% plaatsen niet zoveel winst. Wie het kleine niet eert...

Je supportersclub heet ‘De Ganymeden’. Waar staat dit voor, wat houdt het in?
'Ganymedes' is de naam van mijn jaarclub van een studentenvereniging waar ik een paar jaar lid was. Twee jaarclubgenoten heb ik ook al aan een Hattrick team geholpen, maar succesvol zijn ze nog niet. Eentje presteert het zelfs nu al drie seizoenen om niet te promoveren uit VIII.

Je bent dit seizoen met behoorlijke overmacht (13-37 vóór de laatste speelronde) kampioen geworden, met maar liefst 12 punten (ten tijde van dit interview) voorsprong op de nummer twee. Mogen we je voorzichtig vergelijken met De Fingerspitzen, dat dit seizoen het vierde kampioenschap op rij pakten?
De Fingerspitzen werd dit seizoen ook vrolijk kampioen in VI, dat zie ik
mezelf nog niet doen tenzij ik een heel makkelijke competitie tref. Dus in dat geval, nee. Ik ben echter wel trots dat ik Johan de Kuip zijn reeks van
44 ongeslagen competitiewedstrijden heb verbeterd. Ik sta nu op 46 en hoop de 50 te kunnen halen.


Volgend seizoen kom je naar eigen zeggen in de op 63 na sterkste divisie van de 1024 divisies VI. Hoe schat je je kansen in?
Het wordt sowieso zwaar, en ironisch genoeg ga ik het vooral op het middenveld (de afgelopen seizoenen mijn sterkste linie) moeilijk krijgen.
Met counteren hoop ik echter wat concurrenten te kunnen verrassen. Ik denk dat ik vierde of vijfde moet kunnen worden, de doelstelling is dan ook de vierde plaats of beter. De divisie bestaat overigens vooral uit teams die al seizoenenlang in de VI spelen. Zo is er een enorme Marshall die al 5x tweede is geworden in deze VI en nog nooit de titel won.


De ‘Kijkersvraag’ komt van de laatste HMvdW, Devlin. Hij wil weten: Aan je transfergeschiedenis te zien heb je op dit moment de nodige miljoenen te besteden. Hoeveel geld heb je op dit moment en waar wil je het aan gaan uitgeven? Waarom wacht je overigens zo lang voordat je je verdiende geld investeerd? Met bijvoorbeeld duurdere trainees kan je toch alleen nog maar meer inkomsten genereren?
De kijkersvraag is inmiddels ietwat gedateerd aangezien ik het grootste deel nu uitgegeven heb, maar goed: in totaal had ik zo'n 7,5 miljoen te investeren door de verkopen van drie trainees en een superpull. Van dit geld heb ik alle linies verbeterd, grof gezegd van hoofdstat goed naar
formidabel/uitmuntend. Hoofdreden dat ik niet eerder investeerde was mijn reis, waardoor ik geen zin en tijd had om uitgebreid de TL te gaan
verkennen. Op een klaverjasser van 8k na heb ik dan ook niets gekocht tussen half maart en begin augustus. Ik heb overigens nog een spaarpotje van 1,8 miljoen over wat op zijn vroegst pas over een seizoen gebruikt gaat worden, tenzij er degradatiezorgen ontstaan.


Gebruik jij de oude stats voor spelers en wedstrijdratings of de nieuwe, en waarom?
De nieuwe natuurlijk, aangezien deze gedetailleerder en realistischer zijn (een amateurteam uit de 6e klasse haalt geen uitmuntend middenveld). Ik zou het mooi vinden als de nieuwe stats ook door worden getrokken naar de spelersgroep, zodat je je spelers van bijvoorbeeld matig (laag) naar matig (hoog) gaat trainen.

Welke aanpassingen zou je zelf graag willen zien in Hattrick?
Eentje heb ik er net al genoemd. Verder zou ik het leuk vinden als er meer tactieken komen die je in de wedstrijdorders kan doorgeven. Heb hier wel een paar leuke ideetjes voor, maar om het interview een beetje binnen de normale lengte te houden komt dat wel een andere keer. En ik zou graag wat meer dan vijf teams willen supporteren.

Welke tips of welke inspiratie wil je beginnende Hattrick-managers meegegeven?
Denk altijd aan de lange termijn, doe geen overhaaste aankopen en iedere cent rente die je betaalt is er één te veel. Voor de rest: heb er plezier in!

Welke SD-Hattrick-manager geef jij de grootste kans op een zeer gunstige toekomst in Hattrick? Welk team zie jij met vertrouwen de komende seizoenen ingaan?
Ik vind dat Vietjes met zijn team The ButtKickers erg goed bezig is. Op het forum komt hij af en toe aan met spelers die thuishoren in divisie V, en zelf werd hij dit seizoen met overmacht kampioen in VIII. Hopelijk kan hij ook in één keer van VII naar VI gaan. Verder traint hij vleugelspel en dan ben je sowieso al goed bezig Wink

Wanneer bereikt Hattrick volgens jou zijn miljoenste deelnemer?
Pfff geen idee, dacht dat er nu zo'n 600.000 waren. Gokje: 1 maart 2006. Persoonlijk vind ik HT-Nederland met elf divisies wel groot genoeg, en zou ik pas aankomen met een XII als er een wachtlijst van 5000 personen is, ofzo.

Zie je jezelf ooit stoppen met het spelen van Hattrick?
Op het ogenblik niet, ik denk wel dat de drang om dagelijks wel even in te loggen op een gegeven moment wat minder wordt. Gelukkig is Hattrick op die manier ook prima te spelen.


Bakke © 2005
Reply


Messages In This Thread
[No subject] - by Antidote - 12-07-2005, 12:10 AM
[No subject] - by Antidote - 26-07-2005, 01:57 PM
[No subject] - by Antidote - 01-08-2005, 03:58 PM
[No subject] - by Antidote - 22-09-2005, 08:39 PM
[No subject] - by Antidote - 25-09-2005, 07:12 PM
[No subject] - by Antidote - 17-10-2005, 01:16 PM
[No subject] - by Antidote - 19-10-2005, 11:51 PM
[No subject] - by Antidote - 04-11-2005, 04:40 PM
[No subject] - by Antidote - 14-11-2005, 07:31 PM
[No subject] - by Antidote - 14-11-2005, 07:47 PM

Forum Jump: