03-10-2005, 03:39 PM
Van iets van 7 maanden geleden:
Ik heb vandaag de DVD eindelijk gevonden, hier in 't dorp bij de Music Store nog wel :roll:. In ieder geval kreeg ik de zwart-wit remake in handen. Wel wat anders dan de originele die ik gezien heb, maar daarom niet minder goed! Lag in een bak met '2 voor ââ¬22,-', heb Ronin er ook bij gekocht.
Bakke Wrote:Vraagje; ik zat vanavond een aflevering van de Amerikaanse serie Medium te kijken (pas de eerste keer dat ik het zag maar het leek me vrij goed!) toen er ineens een film in mijn gedachten kwam die ik ongeveer een jaar geleden zag. Ik weet nog dat het al een wat oudere film was, misschien dat iemand aan de hand van mijn beschrijving de film herkent en me de titel kan vertellen... het ging over een jury die zich beraadde over een zaak waarin de verdachte overduidelijk schuldig was. Althans, dat dacht iedereen. Uiteindelijk bleek dat de verdachte onschuldig was, nadat er 1 jurylid was (een man van ongeveer vijftig jaar) die zich niet kon neerleggen bij de algehele stemming van de jury. Hij bleef zoeken naar beter of meer bewijs en won uiteindelijk ook... de jury overlegde urenlang en het was snikheet in hun vergaderkamer, herinner ik me. De juryleden kwamen stuk voor stuk tot de overtuiging dat ze ongelijk hadden, en stukje bij beetje won het desbetreffende jurylid de stemmen voor zich. Gaat er bij iemand een lampje branden?
Lamme Lennie Wrote:12 angry men
Keyzer Wrote:Inderdaad 12 Angry Men Lamme Lennie... Maar ik weet dus niet of Bakke het origineel of de remake bedoelt..
Ik heb vandaag de DVD eindelijk gevonden, hier in 't dorp bij de Music Store nog wel :roll:. In ieder geval kreeg ik de zwart-wit remake in handen. Wel wat anders dan de originele die ik gezien heb, maar daarom niet minder goed! Lag in een bak met '2 voor ââ¬22,-', heb Ronin er ook bij gekocht.