12-05-2009, 04:34 PM
Peter Wrote:Voor de ervaring van jeugdspelers heb je jeugdtoernooien zat in Europa waar de jeugdteams heen kunnen.Maar als jij als talent meemag met de A-selectie voor een oefenwedstrijd in het buitenland, is wel iets anders dan met je teamgenootjes een internationaal toernooi afwerken.
Ik weet van een aantal Heerenveenspelers (Heerenveen speelt elk jaar 2 oefenwedstrijden in het buitenland, waarbij ze maar 2/3 dagen onderweg zijn voor die wedstrijd), dat ze dat een verademing vinden. Gewoon om de sleur te doorbreken, even iets anders, even alleen met het team op pad. Niet weer hetzelfde gezeik van dezelfde kleedkamerbeheerder van dezelfde amateurclub van hetzelfde trainingsveld, waar ze elke maandag en elke vrijdag trainen, dat ze hun voetbalschoenen buiten 'goed' moeten afkloppen, omdat er anders modder in de kleedkamer komt te liggen.....
Dat gereis nemen ze wel op de koop toe. Daar hebben ze absoluut geen probleem mee. Daar zijn ze wel aan gewend. Of denk je dat Salcido het verschrikkelijk vind om doordeweeks naar Mexico te moeten vliegen om een wedstrijd met het nationale team te spelen. Of Mendez? Of Isaksson? Of Dzudzsak? Dat hoort bij hun werk. Zoals ik 20km naar mijn werk rijden, moeten zij de halve wereld maandelijks rondvliegen.
En teamspirit kun je in Nederland kweken? Waarom gaat dan 90% van de betaald voetbalclubs in de zomer en/of in de winter naar het buitenland om daar een trainingskamp te beleggen? Om het weer? Lekkere voorbereiding: trainen bij 23 graden in turkije en bij terugkomst in nederland speel je een week later bij 3 graden een competitiewedstrijd. Lekker omgaan met de omstandigheden.
Maar laat maar, de hond van de buren ligt instemmend te knikken, die heeft het al door.
Oh, my god, we bought Kenny!