13-05-2009, 01:19 PM
Quote:Beerens verlengt en tekent bij tot 2013
Geschreven op woensdag, 13 mei om 11:37
SC Heerenveen heeft het contract van Roy Beerens opengebroken en verlengd tot de zomer van 2013. De vleugelspeler kiest ondanks interesse van diverse clubs, bewust voor een langer verblijf in Friesland. "Ik voel me hier goed en heb het idee dat ik Heerenveen de juiste club is om de volgende stap te maken. Ik heb me dit seizoen goed ontwikkeld, maar presteerde niet stabiel genoeg", vertelt Beerens woensdag.
"Iedereen weet dat ik kan voetbalen, alleen moet ik dat elke week laten zien." Beerens is blij dat zo vlak voor de bekerfinale tegen FC Twente de knoop is doorgehakt. "Dan is het voor iedereen duidelijk waar mijn toekomst ligt en kan ik me volledig op de finale richten", vertelt de oud-PSV'er op de clubsite. "Zondag wil ik er staan. Ik wil flitsen in De Kuip. Hopelijk kunnen we er een mooi voetbalfeest van maken.ââ¬â¢Ã¢â¬â¢
De progressie die Beerens boekte, de waardering van een verbeterd contract en het oordeel van zijn naasten, deden hem besluiten te verlengen. "Heerenveen is goed voor me geweest. Bovendien ben ik nog maar 21. De stap omhoog kan altijd nog. Ik heb al veel jonge jongens naar topclubs zien vertrekken, die vervolgens op de bank terecht kwamen. Ik heb de tijd", aldus de man van negen treffers en tien assists.
Beerens wil met SC Heerenveen doorstoten naar de top drie. "Afhankelijk van wat er deze zomer allemaal verandert, denk ik dat Heerenveen voor een plek in de top drie kan gaan. Daar wil ik mijn steentje aan bijdragen. Ik moet me verder ontwikkelen en zorgen dat ik een belangrijke en dragende speler wordt. Als dat lukt, kan ik over de volgende stap in mijn carrière na gaan denken."
Directeur Yme Kuiper is ingenomen met de contractverlenging van Beerens. "Roy is een speler die zich goed heeft ontwikkeld en waar de rek nog niet uit is. Hij kan nog belangrijker worden voor Heerenveen. Ik denk ook dat het mooi is voor het publiek dat Roy blijft. Hij is een attractieve speler. Die zien onze fans graag in het stadion."
Ben benieuwd welke flauwsules ze deze keer verwijderd/toegevoegd hebben, maar
goed dat hij bijgetekend heeft. =D>
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!