13-06-2009, 10:54 AM
Flixieluv Wrote:Peter Wrote:Tripplexxx Wrote:Peter Wrote:Flixieluv Wrote::eeeek: Heb ik iets gemist? Die sissy dwaalt al jaren in de eredivisie rond, heeft nog nooit indruk gemaakt op wie dan ook, dit jaar degradeert z'n club bijna en Nel Hondriks doet plotseling alsof Roda de hele tijd stiekem het broertje van Ronaldo in huis heeft gehad! Zet jezelf anders (weer eens) voor joker, man.
Ik heb geen bijzonder hoge pet op van die Cissé maar denk wel dat hij beter is dan bijvoorbeeld Elia. Ze spelen op dezelfde plek en gaan allebei eenvoudig tegenstanders voorbij alleen doet Elia dat in een veel betere en aanvallendere ploeg. Toch schopte Cissé er net als Elia 9 in dit jaar. Assists gaven ze beiden minder dan 6 gezien het statistiekje meeste assists van afgelopen seizoen waarin ze beiden niet voorkomen. En als voor zo'n Elia dan 12M gevraagd wordt vind ik het niet meer dan logisch als Roda dat voor Cissé ook doet. Denk dat Cissé der bij Twente zeker meer zal maken dan afgelopen jaar bij Roda JC.
En dat jaren ronddwalen is een tikkie overdreven.. speelde 2 jaar terug al de hele PSV-defensie zoek in Eindhoven. Zelden iemand zo goed zien spelen in Eindhoven. Was echter altijd super wisselvallig, dit jaar lijkt hij echt door te breken, maar ik vraag me wel af of hij het echt waar gaat maken onder druk bij een topclub. Als je bij een club als Roda al zo wisselvallig kunt zijn..
Peter wat een onzin verkondig jij weer. Flixie heeft gewoon een punt. Cisse speelt al 5 volle seizoenen voor Roda. Scoort dit seizoen misschien negen keer, maar in de vier seizoenen daarvoor was het maximaal 5 doelpunten en dat is erg karig. Er is geen enkele duidelijke ontwikkeling te zien.
De vergelijking met Elia gaat nergens over. Je hebt gelijk dat hij bij Twente voetbalt en dat de Tukkers een beter voetballend team hebben. Maar Elia voetbalde twee jaar geleden nog bij Ado, vorig jaar was een aanloopjaar bij Twente en dit seizoen speelde hij erg sterk in een elftal dat voor de prijzen speelde onder druk. Een duidelijke ontwikkeling dus. Bovendien is Elia 22 en Cisse 24 (hoop je).
In die dikgedrukte zin zeg je in verkapte vorm dat Elia net als Cissé voor dit seizoen weinig heeft laten zien. En dat kan ik alleen maar beamen. Geloof er niet in dat hij het bij Ajax gaat redden.
En ga je nou echt ontkennen dat Cissé dit jaar beter is gaan spelen? Zoals hij zelf in een VI-interview aangaf is hij er dit jaar pas echt serieus voor gegaan en zie wat het gebracht heeft. Bij een degradatieploeg waarin al zn medespelers niks hebben laten zien heeft hij zich in de kijker van alle topclubs gespeeld.
En waarom reken je Cisse af op het feit dat hij voor dit seizoen maar 5x max. scoorde terwijl Elia voor dit seizoen maar 3x max. scoorde?
:roll: Gast, hij geeft (met die eerste opmerking) gewoon precies aan waar het over gaat: Elia is een jong talent met een stijgende lijn in z'n prestaties! Begon al sterk, speelde ook sterk bij Ado (toen jeugdinternational), en trekt die lijn door, ook vorig jaar bij een (sub)topper. Absoluut een verschil met sissy.
En oh: hij heeft in een interview met de VI gezegd dat hij tot nu toe zijn best niet heeft gedaan!Zo lust ik er nog wel een paar, jarenlang falen, 1 keer een beetje scoren, en dan roepen dat je tot nu toe je best niet hebt gedaan! Leuk voor de supporters, trouwens, zo'n opmerking...
Maar doelpunten zeggen niet zo veel, dat ben ik (in die zin) weer wel met je eens.
Elia sterk bij ADO? Hij kon daar leuk sprinten maar verder was hij niet op enige effectiviteit te betrappen en was het gewoon een pure gok van Twente om voor hem te gaan. Is goed uitgepakt als hij nu 12M oplevert. Zie met Cissé hetzelfde gebeuren.