01-07-2009, 03:34 PM
MadMen Wrote:Bumme, om een goede ploeg samen te stellen (zeker de ploeg voor het algemeen klassement) is het wel van belang hoe de puntentelling in elkaar steekt. Bij veel poules krijg je namelijk extra punten voor het eindklassement, bollen, groene en witte trui. Dan kan het daardoor dus meer lonend zijn om de nr.7 uit het eindklassement erbij te nemen als iemand die alleen gaat voor 5x een top 10 notering in de sprints.
Als je de puntentelling ook nog kunt posten, dan zal ik ook eens kijken of ik nog gekke andere namen heb (alhoewel praktisch iedereen al genoemd is, ik verwacht zelf alleen nog wel veel van Tony Martin en Daniel Martin)
Spelregels / Puntentelling
De puntentelling: Telkens wanneer een renner uit je Pool de France-team in de top 10 van de etappeuitslag voorkomt, levert hij punten op.
Renner eindigt op plaats 1: 20 punten
Renner eindigt op plaats 2: 15 punten
Renner eindigt op plaats 3: 12 punten
Renner eindigt op plaats 4: 10 punten
Renner eindigt op plaats 5: 8 punten
Renner eindigt op plaats 6: 6 punten
Renner eindigt op plaats 7: 4 punten
Renner eindigt op plaats 8: 3 punten
Renner eindigt op plaats 9: 2 punten
Renner eindigt op plaats 10: 1 punt
Bonuspunten:
Positie renner *: 1 punt
Geletruidrager**: 1 punt
* Positie renner = Als je 1e renner in de daguitslag op 1 eindigt, je 2e op 2, je 3e renner op 3 etc. verdien je een extra punt. Let daarom goed op de volgorde van je renners bij het inschrijven van je team. Dit geldt alleen voor de top 10.
** Geletruidrager = Als de geletruidrager in de Tour in je team is opgenomen krijg je een extra punt bij de totaalscore.
De officiële uitslag op <!-- w --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.letour.com">www.letour.com</a><!-- w --> is doorslaggevend. Mocht de Tourleiding vóór de start van de volgende etappe de uitslag geheel of gedeeltelijk herroepen, dan wordt de nieuwe uitslag in dit spel verwerkt. Latere correcties (bijvoorbeeld na diskwalificatie door doping) zijn niet meer van invloed op de door ons vergeven punten.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]