01-07-2009, 07:49 PM
Amor Fati Wrote:je blijft volhouden he? rare flapdrol die je bent.
Ik blijf het opmerkelijk vinden dat (en dat is niet omdat jij psver bent, maar omdat het het beste voorbeeld is naast Heerenveen zelf) PSV jarenlang kampioen kon worden, ondanks dat telkens de beste spelers weg gingen. Ploegen die dachten dat ze hun slag konden slaan, liepen zich toch elk jaar weer stuk op psv, iets wat je ieder jaar met trots bleef herhalen. Ze versterkten zich dus toch ieder jaar, ondanks dat 'bepalende' spelers vertrokken.
Dat zoiets ook voor andere clubs op kan gaan is blijkbaar onmogelijk. Alves, Bradley, Huntelaar, Sulejmani, bepalende spelers die vertrokken, waar ook weer onbekende spelers voor terug werden gehaald. Het eerste halfjaar onder Sollied ging erg matig, het tweede stond de boel op de rails. Je blijft het aantal tegendoelpunten herhalen; 2/3 daarvan komt van die eerste helft. Om een vreemde reden weiger je vooruitgang te zien gedurende een jaar.
Het is niet gek dat een nieuwe trainer, die een systeem gaat spelen waar geen enkele speler mee bekend was, een periode van inwerken nodig heeft. Een tweede jaar zal dan logischerwijs een stuk beter gaan. Dat mag je tenminste wel verwachten. Voeg daaraan toe dat Elm en Ingelsten sinds de winterstop zijn ingewerkt, er enkele gerichte aankopen zijn gedaan en de selectie enkel Pranjic kwijt is geraakt.
Maar goed, blijf maar denken dat Heerenveen niet sterker zal zijn. Maar dan ook niet zeuren achteraf :-$
Hihi Mukkie is duidelijk de niet de enige Heerenveen'er die niet tegen kritiek kan. Moet ik dan maar gaan schrijven dat ik vind dat Heerenveen zich geweldig versterkt heeft tov van vorig jaar om jullie te vriend te houden? Daar bedankt ik voor. Ik zeg liever gewoon wat ik denk. Achteraf zal ik niet zeuren want het gaat in discussie niet altijd om gelijk hebben. Iedereen mag vinden wat ie wil.
PSV werd steeds minder overtuigend kampioen doordat steeds minder goed werd ingekocht. Heerenveen heeft de afgelopen jaren goed ingekocht waardoor ze het vertrek van belangrijke spelers konden opvangen (Alves -> Sulejmani bleek geen verzwakking. Pranjic->Papadinges zeer waarschijnlijk wel omdat die Papadinges al meerdere keren is geflopt in West-Europa), maar dit jaar vind ik het niks. Ingelsten die je noemt vind ik bv. gewoon geen goede spelers, Elm is een aardige versterking maar die gaat die het gat dat Pranjic achterlaat (betrokken bij 30 goals ofzo afgelopen jaar en de echte leider van de ploeg) niet opvullen hoor (vergelijkbaar met als Suarez nu zou vertrekken bij Ajax, dan stort daar ook veel in. Of bij PSV Afellay.). Achterin staat t mss sinds een tijdje al beter, voorin lever je veel in. Werd t vorig jaar in de 1e seizoenshelft vaak 2-2 dan zal het nu vaker 0-0 zijn. In punten maakt dat niet veel uit toch? Ik schat Feyenoord voorlopig hoger in dan Heerenveen, that's all.