06-07-2009, 04:10 PM
Peter Wrote:Ze gaan niet van de lening op zich terugbetalen maar van het exhorbitante deel dat de gemeente eigenlijk niet verantwoord kon uitlenen aan Twente. Dat moeten ze zsm terugbetalen. De rest zal 'gewoon' lang duren zoals alle clubs die een stadion bouwen met hulp van de gemeente.
Verder zullen ze geen leeg stadion hebben komende jaren, want ze hebben nog geen 42k staan. En hoe meer miljoenen je hebt hoe groter de kans dat je een waardig vervanger haalt. Die van 5M uit België is meer kans goed dan als je nu voor 200k bij Volendam Van Zaanen haalt ofzo. En Arnautovic is wrs blessé tot zeker oktober dus daar hebben ze weinig plezier van dat half jaar dat ie langer blijft. Elia moet het idd nog maar bewijzen op een hoger niveau, ik denk dat hem dat niet lukt. Maar als ie bij Twente was gebleven had ie t op hun niveau goed kunnen blijven doen.
Arnautovic speelde rechtsbuiten, nu is Denneboom de enige die dat kan gaan overnemen. Voor op links zal het wel Hersi worden voorlopig tot ze een ander halen, hetgeen lastig zal worden met de lage netto-opbrengst van Elia. Verder lul ik ze net zo de middenmoot in als jij ze nu de top inlult.
Uitspraak Munsterman bv.:
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/32378/hamburger-sv-biedt-meer-op-eljero-elia-dan-ajax">http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/32 ... a-dan-ajax</a><!-- m -->
Ik ben blij dat jij ons even op de hoogte stelt van de precieze details van de lening van de gemeente Enschede aan Fc Twente. Zat jij bij die onderhandelingen en het opstellen van de voorwaarden? En wie heeft bepaald dat het echt zo'n exorbitant deel van een lening was dat de gemeente eigenlijk niet kon uitlenen? Ben jij financieel toezichthouder bij de gemeente Enschede? Maar ze betalen in ieder geval snel een flink (?) deel terug, dus dat is al heel wat.
Ze groeien dus rustig naar 42.000 plaatsen toe, net zoals Heerenveen, AZ en ook Groningen nu doen.
"Hoe meer miljoenen je hebt, hoe groter de kans dat je een waardig vervanger haalt" is natuurlijk statistiek van "lik-me-vessie". Dat je met meer miljoene, in potentie, meer mogelijkheden hebt klopt, maar de 'waarde' van een speler voor je team hangt van zoveel factoren af dat het te simpel gedacht is om alleen aan de transferwaarde te hangen.
En hoe weet jij dat die 5-miljoen-Belg het beter gaat doen dan van Zaanen? Er zijn genoeg voorbeelden in de Eredivisie van mislukte miljoenenaankopen en wonderbaarlijke opstandingen van (bijna) gratis spelers. Het enige dat je zou kunnen zeggen voor deze Belg is dat Heerenveen er vaak een neusje voor heeft om goede spelers te kopen en voor veel meer geld weer door te verkopen, maar ook daar zitten missers tussen.
En wat zegt Munsterman daar precies?
"Een club als Ajax kan maar niet wennen aan de nieuwe realiteit van FC Twente. Wij zijn een volwaardige handelspartner geworden, laten ons door niemand meer afschepen met een fooi"
Zegt hij dat Twente structureel bij de top3 hoort en daar zal blijven? Ik lees het niet, maar misschien staan er dingen tussen de regels die ik niet detecteer. Ik concludeer uit deze uitspraak alleen dat hij vindt dat Ajax, in de huidige situatie, niet meer zomaar spelers voor een fooi bij de concurrenten kan komen ophalen, puur omdat het Ajax is, met behaalde resultaten in het verleden en dat ze, zoals waf dat altijd zo mooi zegt, gewoon de poeplap moeten trekken voor spelers die ook Ajax beter maken.
En nu is Elia ineens weer een speler die het 'op hun niveau nog leuk had kunnen doen'? Zostraks zei je nog dat Elia de allerbelangrijkste speler was van Twente en dat ze het zonder hem niet gaan redden. Als jij denkt dat Elia het niet gaat maken, maar desondanks vindt dat het verreweg de beste speler van Twente is, dan moet de rest van de selectie verschrikkelijk bagger zijn. En wat een schandalige wanprestaties van Ajax, Feyenoord, PSV en Heerenveen dan dat ze afgelopen seizoen niet boven Twente zijn geeindigd, want die selecties zijn dan toch een stuk beter, of niet?
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!